زمین شناسان به کشف بزرگترین انقراض جمعی تاکنون پرداختند

زمین شناسان به کشف بزرگترین انقراض جمعی تاکنون پرداختند

644 0

یک مطالعه جدید می تواند به توضیح نیروی محرک بزرگترین انقراض جمعی در تاریخ زمین، به نام End-Permim Extinction، توضیح دهد.

این رویداد، همچنین به عنوان مرگ بزرگ شناخته شده است، حدود 250 میلیون سال پیش رخ داده است، زمانی که یک فوران گسترده آتشفشانی در استان سیبری روسیه تقریبا 90 درصد از کل عمر خود را به انقراض فرستاد. زمین شناسان این فوران را Basalt سیلاب نامیدند و تقریبا یک میلیون سال طول کشید.

مایکل بردلی، یک محقق پس از مدرک در مرکز تحقیقات ژئو شیمی و پتروگرافی در Vandoeurre-lès-de-Provence، گفت: “مقیاس این انقراض باور نکردنی بود که دانشمندان اغلب تعجب کردند که چه چیزی موجب شد تا بیست سالگی سیلاب های سیلاب بسیار مرگبار تر از سایر فوران های مشابه باشد.” نانسی، فرانسه، و نویسنده اصلی این مقاله است.

کار، که در Science Earth Science منتشر شد ، توسط لارنس (لری) تیلور، مدیر سابق موسسه علوم زمین شناسی دانشگاه تنسی، ناکسویل، همکاری داشت. تیلور، که کار حرفه ای او در 46, UTسالگی بود، در سپتامبر 2017 در سن 79 سالگی فوت کرد.

با توجه به Broadley، “تیلور در تهیه نمونه هایی از xenoliths گوشته، بخش های سنگی از لیتوفوسفر [یک بخش از سیاره واقع شده بین پوسته و گوشته] که توسط ماگما عبور کرده و در طول انفجار آتشفشان فوران تیلور همچنین در سراسر مطالعه مشاوره داد. ”

برلی و تیم او از طریق تجزیه و تحلیل نمونه ها سعی کردند ترکیب لیتوسفر را تعیین کنند. آنها دریافتند که قبل از  سیلاب ، لیتوسفر سیبری با کلر، برم و ید، تمام عناصر شیمیایی از گروه هالوژن بارگیری شد. با این حال، این عناصر به نظر می رسد پس از فوران آتشفشانی ناپدید شده اند.

“ما نتیجه گرفتیم که مخزن بزرگ هالوژن هایی که در لیتوسفر سیبری ذخیره می شد در زمان انفجار آتشفشان به جو زمین منتقل شد و به طور موثر باعث تخریب لایه اوزون در زمان و کمک به انقراض توده شد.”

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه تنسی در ناکسویل .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: زمین شناسان به کشف بزرگترین انقراض جمعی تاکنون پرداختند. آخرین ویرایش: آگوست 28, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2878

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *