شخصی سازی تحریک مغز درمانی

شخصی سازی تحریک مغز درمانی

714 0

مطالعه بیماران صرعی با الکترودهای کاشته شده، مشاهده بی سابقه ای از تغییرات فعالیت مغز ایجاد شده توسط تحریک الکتریکی را فراهم می کند. این یافته ها، منتشر شده در JNeurosci ، بالقوه برای بهبود روش های تحریک غیر تهاجمی به درمان اختلالات روانپزشکی است.

تحریک مغناطیسی و ترانس مغناطیسی تکراری (rTMS) به طور فزاینده ای در بیماران مبتلا به اختلالاتی نظیر افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد که به دارو یا روان درمانی پاسخ نمی دهد. اگر چه اثرات تحریک در قشر حرکتی در مدل های حیوانی و انسان مشخص شده است، اثرات آن بر سایر قسمت های مغز ، از جمله قشر پیشانی جلو، هدف از rTMS در افسردگی  مشخص نیست.

Corey Keller و همکارانش rTMS قشر پیشانی را در چهار بیمار صرعی که قبلا با الکترودهای مغز کاشته شده بودند برای کنترل بیماری خود تقلید کردند. این امر محققان را قادر به مطالعه تغییرات در فعالیت عصبی مناطق خاص با تفکیک پذیری کرد که با تحریک و مغز غیر تهاجمی آن امکان پذیر نیست. در مقایسه با تحریک پذیری مغز شرکت کنندگان قبل و بعد از درمان rTMS، تیم متوجه شد که آنها قادر به دقت پیش بینی می باشند که مناطق مغزی تحت تاثیر تحریک قرار گیرند. این تحقیق می تواند به توسعه پروتکل تحریک انفرادی منجر شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: شخصی سازی تحریک مغز درمانی. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3812

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *