عوارض ناشی از اطراف سلول های مغزی

عوارض ناشی از اطراف سلول های مغزی

649 0

اسکن های دقیق از بازیکنان هاکی روی هم رفته دانشگاهی دریافتند که بافت چربی محافظ در اطراف الیاف سلول های مغز، دو هفته پس از آسیب رساندن، از بین رفته است و حتی اگر ورزشکاران احساس خوبی داشته باشند و آماده ی بازگشت به یخ هستند.

از دست دادن این عایق، میلین نامیده می شود، انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول های مغز و یا نورون ها را کاهش می دهد. محققان قبلا در حیوانات نشان داده اند که این میلین خفیف می تواند به طور کامل با ضربات بعدی ضعیف شود ، یک بیماری شبیه بیماری مولتیپل اسکلروزیس بیماری عصبی است.

الکس راوچر، استاد دانشکده کودکان و کارشناس تحقیقاتی کانادا در تصویربرداری عصبی رشد در دانشگاه بریتیش کلمبیا، گفت: “این اولین شواهد محکم در انسان است که مغزها موجب کاهش میلین می شوند.” “و این دو هفته پس از ضربه مغزی کشف شد، زمانی که بازیکنان اعلام کردند که احساس خوبی دارند و آماده ارزیابی از طریق بازخورد استاندارد می باشند، بنابراین ورزشکاران ممکن است بازی را سریعتر از آنچه که باید انجام دهند باز گردند.”

این ماه در مرزهای مغز و اعصاب منتشر شده است ، این سومین مطالعه ناشی از غیر معمول قبل و بعد از مطالعه بازیکنان هاکی روی UBC است. 45 تن از ورزشکاران قبل از شروع فصل، مغز آنها را با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) اسکن کردند. اگر آنها موافقت کردند، سه روز پس از آن، دو هفته بعد و دو ماه بعد دوباره اسکن کنند. یازده تن از ورزشکاران در طول فصل، و بیشتر آنها تحت اسکن اضافی MRI قرار گرفتند.

تصویربرداری مرسوم متعارف به نوعی در بیمارستان ها برای ارزیابی آسیب مغزی انجام شده است که نشان می دهد که میلین در حال سست شدن است. راولش و همکارانش در تحقیقات پس از مداخله، از تجزیه و تحلیل دیجیتالی پیشرفته اسکن استفاده کردند، با استفاده از UBC، توسعه یافته مبتنی بر پیکسل بر اساس آماری برای پیدا کردن تغییراتی که بازرسی بصری نمی تواند آشکار شود.

تجزیه و تحلیل قبلی از اسکن ورزشکاران تایید شده، منتشر شده توسط Rauscher در سال 2016، تغییرات را در میلین در corpos callosum نشان داده است ، بخشی از مغز که به دو نیمکره مغز کمک می کند و بیشتر آسیب دیده از برخورد ناگهانی علیه داخلی جمجمه می باشد اما محققان نمی دانستند که آیا میلین کاهش یافته است یا مشابه با مولتیپل اسکلروزیس یا به روش دیگری تغییر کرده است.

خبر خوب این است که آن چیز دیگری بود و به طور موقت در اطراف فیبرهای عصبی که سلولهای مغز را به هم متصل می کنند خلط می شود. هنگامی که بازیکنان متهم دو ماه پس از انفجار خود دوباره اسکن شدند، میلین آنها به حالت عادی بازگشته است.

اما وبر می گوید یافته ها، یک دلیل قانع کننده برای حفظ ورزشکاران در نیمکت است، حتی اگر دیگر نشانه هایی از خود نشان ندهند، که با آزمون استاندارد توانایی های شناختی، تعادل، هماهنگی و خلق و خوی اندازه گیری می شود.

وبر می گوید: “این نتایج نشان می دهد که حداقل دو هفته پس از سکته مغزی اتفاق می افتد که در زیر سطح اتفاق می افتد. “آزمایش یک ضربه مغزی ممکن است نشانگر قابل اعتماد بودن این نکته باشد که مغز آنها واقعا شفا داشته باشد. اما ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای جلوگیری از آسیب های بلندمدت داشته باشیم.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: عوارض ناشی از اطراف سلول های مغزی. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3301

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *