مغز رقصنده به سرعت به تغییرات موسیقی واکنش نشان می دهد

مغز رقصنده به سرعت به تغییرات موسیقی واکنش نشان می دهد

615 0

علوم اعصاب برای چند دهه موسیقی مورد مطالعه قرار گرفته است و یافته شده است که هر دو قسمت مغز  عمیق را فعال می کند. عصب شناسی رقص، به جای آن، یک میدان جوان اما به سرعت در حال رشد است.

در پایان نامه دکترای خود، استاد علوم هانا پویکونن روش هایی را برای درک فرآیندهای تولید رقص در قشر در واحد تحقیقاتی مغز انسان دانشگاه هلسینکی توسعه داد. او در پروژه تحقیقاتی خود، عملکرد مغز رقصنده های حرفه ای و نوازندگان حرفه ای را به افرادی که بدون تجربه رقص یا موسیقی در مقایسه با ضبط یک قطعه رقص تماشا کرده اند، مقایسه کرد.

بر اساس نتایج، فعالیت مغز رقصندگان از موسیقی نوازندگان و گروه کنترل در طول تغییرات ناگهانی موسیقی، گوش دادن طولانی مدت موسیقی و عملکرد رقص صوتی و تصویری متفاوت بود.

“مغز رقصنده به سرعت تغییرات در موسیقی واکنش نشان می دهد. تغییر در مغز به عنوان یک رفلکس پیش از آنکه رقاص حتی از سطح آگاهانه آگاهی داشته باشد آگاه بود.”

“همچنین من متوجه شدم که رقصندگان هماهنگ سازی قوی تر را در فرکانس پایین تتا نشان دادند. هماهنگ سازی تتا با فرآیندهای احساسی و حافظه مرتبط است که در همه تعاملات بین فردی و خودپنداری متمرکز است.”

این نتایج از یافته های قبلی پشتیبانی می کند که نشان می دهد قشر شنوایی و حرکتی رقصندگان به شیوه ای منحصر به فرد توسعه می یابد.

پویکونن می گوید: “مطالعات رقصندگان حرفه ای و موسیقیدانان اهمیت تعاملات متقابل و مناطق مغزی مرتبط با مغز در پردازش مغزی رقص و موسیقی را برجسته کرده است.

در پژوهش خود او از روش های جدید EEG که او توسعه داده است استفاده می شود مانند: پتانسیل های مربوط به رویداد برای بررسی تأثیر تغییرات سریع موسیقی ویژگی های مغز در یک زمان کوتاه و تغییرات در هماهنگی فاز بین دو کانال الکتریکی در هنگام بررسی پویایی قشر در طول مشاهده رقص و موسیقی در طول زمان طولانی تر می باشد.

این روش ها می توانند در توسعه و ارزیابی درمان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

“روش ها می توانند در برآورد کارایی و توسعه درمان های برجسته تر مانند حرکات رقص متحرک به عنوان بخشی از برنامه درمان جامع برای شرایطی مانند بیماری پارکینسون، کمردرد، اوتیسم و ​​اختلالات درد و اختلال روحی اعمال شوند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه هلسینکی .

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مغز رقصنده به سرعت به تغییرات موسیقی واکنش نشان می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3980

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *