چرا چپ دست بودن برای درمان روان درمانی می باشد

چرا چپ دست بودن برای درمان روان درمانی می باشد

571 0

طبق یک مدل جدید عاطفی در مغز، درمان برای رایج ترین مشکلات سلامت روان می تواند ناکارآمد باشد و یا حتی باعث آسیب رساندن به حدود 50 درصد از جمعیت شود.

از دهه 1970، صدها مطالعه نشان داده است که هر نیمکره مغز، نوع خاصی از احساسات است. احساسات مرتبط با نزدیک شدن و درگیر شدن با جهان مانند شادی، غرور و خشم  در سمت چپ مغز زندگی می کنند، در حالی که احساسات مرتبط با اجتناب مثل انزجار و ترس، در سمت راست قرار می گیرند.

اما این مطالعات تقریبا منحصرا بر روی افراد راست دست انجام شد. طبق نظر دانیل کازازنتانو، استادیار توسعه انسانی و روانشناسی دانشگاه کورنل، این واقعیت ساده به ما درک شده از احساس هیجان در مغز کمک کرده است.

Casasanto در یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدل مدرن، در واقع، در افراد چپ دست، که احساسات مانند هوشیاری و عزت نفس در سمت راست مغز آنها قرار دارد، معکوس شده است. تحقیقات نشان می دهد، حتی بیشتر رادیکال موقعیت یک سیستم عصبی یک فرد برای احساسات بستگی دارد که آیا آنها چپ دست، راست دست یا جایی در میان هستند. مطالعه “انگیزه رویکرد در قشر مغزی انسان” در تحقیقات فلسفی انجمن سلطنتی B علوم زیستی منتشر شده است .

بر طبق نظریه جدید، فرضیه “شمشیر و سپر”، “نحوه عملکرد ما با دست ما تعیین کننده این است که چگونه احساسات در مغز ما سازماندهی شده است. جنگجویان شمشیری قدیمی با استفاده از دستان غالب خود برای مقابله با دشمن و اقدام رویکردی از شمشیر خود استفاده می کنند و اقدامات اجتناب ناپذیر خود را با دست غالب خود برای جلوگیری از حمله افزایش می دهند. مطابق با این عادت های عملکردی، نتایج نشان می دهد که احساسات رویکرد به نیمکره مغز بستگی دارد که دست و غلط “شمشیر” را کنترل می کند و احساسات اجتناب ناپذیر در نیمکره ای که دست “غرور” سپر را کنترل می کنند، بستگی دارد.

این اثر برای درمان فعلی برای اضطراب و افسردگی بازدارنده ای به نام درمان ناباروری موثر است. همانند تکنیک مورد استفاده در مطالعه و تأیید اداره غذا و داروی آمریکا، تحریک الکتریکی خفیف یا تحریک مغناطیسی به سمت چپ مغز، به منظور تشویق احساسات مرتبط با روابط، به همراه دارد.

اما کار Casasanto نشان می دهد که درمان می تواند برای بیماران دست چپ آسیب بزند. تحریک در سمت چپ می تواند احساسات روانی تأیید کننده زندگی را کاهش دهد. Casasanto گفت: “اگر شما درمان های استاندارد را به دست چپ دست دهید، احتمالا می خواهید آنها را بدتر کنید.”

او گفت: ” به این دلیل که بسیاری از افراد نه به شدت راست و نه چپ دست هستند، تحریک برای آنها تغییری نخواهد کرد، زیرا احساسات رویکرد خود را در میان هر دو نیمکره توزیع می کنند.”

“این نشان می دهد که راستی های قوی باید درمان طبیعی را دریافت کنند، اما آنها تنها 50 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. چپ های قوی باید درمان مخالف را دریافت کنند و مردم در وسط نباید از درمان استفاده کنند.”

با این حال، Casasanto هشدار می دهد که این تحقیق تنها شرکت کنندگان سالم را مورد بررسی قرار داده و کار بیشتری برای گسترش این یافته ها به محیط بالینی لازم است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کرنل 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چرا چپ دست بودن برای درمان روان درمانی می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3499

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *