ژاک لئوپارد می تواند سلول های مغزی جدید ایجاد کند

ژاک لئوپارد می تواند سلول های مغزی جدید ایجاد کند

615 0

محققان دانشگاه گولف کشف کردند که نوع سلول های بنیادی اجازه می دهند که گکوک ها سلول های جدید مغزی را ایجاد کنند و شواهدی ارائه دهند که مارمولک ها نیز ممکن است بعد از آسیب بخش های مغز را احیا کنند.

این یافته می تواند در جایگزینی سلول های مغزی انسان از دست رفته یا آسیب دیده به علت آسیب، به پیری یا بیماری کمک کند.

پروفسور متیو ویکاریوز در بخش علوم زیستی دانشکده دامپزشکی انتاریو (OVC) گفت: “مغز یک عضو پیچیده است و درمان های بسیار خوبی برای آسیب مغزی وجود دارد، بنابراین این یک منطقه بسیار هیجان انگیز از تحقیقات است.”

“یافته ها نشان می دهند که مغز ژن ها را به طور مداوم سلول های مغزی را تجدید می کنند، چیزی که انسان در انجام آن بدبختانه بد است.”

باتوجه به گزارش های علمی منتشر شده ، این مطالعه برای اولین بار ارائه شواهدی از تشکیل جدید نورون – و حضور سلول های بنیادی در مغز ژیروس پلنگ است.

ربکا مک دونالد، دانشجوی کارشناسی ارشد که این مطالعه را هدایت کرد، گفت: “بیشتر تحقیقات بازسازی به ماهیان دریایی و یا سلیماندران نگاه می کنند. کار ما از مارمولک هایی است که بیشتر نسبت به ماهیان و دوزیستان مربوط است.”

محققان سلول های بنیادی را که به طور منظم سلول های مغزی جدید را در قشر متوسط منطقه ای، در مقابل مغز که مسئول شناخت و رفتار اجتماعی است، تولید می کند. این نیز بخشی از مغز مارماهی است که دارای همتای خوبی در مغز انسان به نام هیپوکامپ است.

محققان برای جلب سلول ها در مغز ژاککا، مارمولک ها را با یک برچسب شیمیایی تزریق کردند که در DNA سلول های تازه شکل گرفته وارد می شود. با نگاهی به سلول های برچسب شده در طول زمان، محققان متوجه شدند که آنها برای اولین بار ظاهر شدند، جایی که آنها مهاجرت کرده و آنها را به سلولها تبدیل کردند.

مک دونالد می گوید او شگفت زده شده است که فقط تعداد زیادی از سلول های بنیادی مغز ژکو را در بر می گیرد و به سرعت سلول های جدید مغز تولید می شود.

سال گذشته، Vickaryous یک مطالعه منتشر کرد که برای اولین بار سلول های ژاکک را شناسایی کرد که آنها را قادر می سازد تا نخاع خود را دوباره احیا کنند.

 

مکدونالد گفت: “گام بعدی در این زمینه تحقیق این است که چرا برخی از گونه ها مانند ژاک می توانند جایگزین سلول های مغزی شوند در حالی که گونه های دیگر مانند انسان نمی توانند.”

او امسال در حال ورود به برنامه دامپزشکی OVC است، تا بتواند به مطالعه زخمهایش ادامه دهد.

او گفت: “به تازگی، اطلاعات زیادی در مورد توانایی مغز برای تولید سلول های جدید وجود دارد، چیزی که مدت زیادی به نظر غیرممکن بود.”

“این قطعا یک منطقه تحقیقاتی است که توانایی تغییر روش درمان آسیب مغزی را دارد.”

منبع

Smadar Z. Patael, et al, 2018. Brain basis of cognitive resilience: Prefrontal cortex predicts better reading comprehension in relation to decoding. PLOS ONE; 13 (6): e0198791 DOI: 10.1371/journal.pone.0198791

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ژاک لئوپارد می تواند سلول های مغزی جدید ایجاد کند. آخرین ویرایش: آگوست 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2056

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *