گیرنده های کلید با خاطرات قوی می شوند

گیرنده های کلید با خاطرات قوی می شوند

622 0

هنگامی که ما یک حافظه ایجاد می کنیم، الگوی ارتباطات بین نورون ها در مغز شکل می گیرد. کار جدیدی از UC Davis نشان می دهد که چگونه این اتصالات را می توان در یک سطح مولکولی تقویت و یا تضعیف کرد. این مطالعه 27 فوریه در مجله Cell Reports منتشر شده است .

نورون ها به بسیاری از الیاف کوچک، به نام dendrites، به نورون های دیگر متصل می شوند که در فاصله های کوچک به نام سیناپس ها وجود دارد. پیام ها در سراسر سیناپس ها به عنوان سیگنال های شیمیایی سفر می کنند. یک مولکول یا انتقال دهنده عصبی در یک طرف سیناپس آزاد می شود و با یک گیرنده در طرف دیگر، کمی شبیه پرتاب یک توپ و یک فیلد آن را در یک دست می گیرد.

الوا دیاز، استادیار فارماکولوژی در UC Davis و نویسنده ارشد این مقاله، یکی از مهمترین این دستکش های گیرنده، گیرنده گلوتامات نوع AMPA است که مسئول انتقال سریع سیناپسی در مغز است. گیرنده های AMPA در غشای سلولی تعبیه شده اند، اما کاملا متحرک هستند و می توانند از طریق سیناپس به داخل یا خارج از آن افزوده یا از آن عبور کنند.

او گفت: “ایده این است که وقتی یک سیناپس تجربیات را نشان می دهد که می تواند منجر به یک حافظه جدید شود، باید گیرنده های جدید را استخدام کند. گیرنده های بیشتری در سیناپس به معنای حافظه قوی تر است وهمانطور که آوردن بیشتر فیلر به معنای بیشتر توپ گرفتن است.

تیم دیاز تلاش می کند تا بداند چگونه این حرکت گیرنده ها در داخل و خارج از سیناپس تنظیم می شود، به ویژه در سلول های هیپوکامپ، ساختار کوچک در مغز که برای عملکرد حافظه بسیار مهم است. آنها اکنون یک پروتئین SynDIG4 نامیده اند که با گیرنده های AMPA ارتباط برقرار می کنند و به نظر می رسد مجموعه ای از گیرنده های خارج از سیناپس را ایجاد می کنند که می توانند به سرعت برای تقویت خاطرات استخدام شوند.

کار با محققان در مؤسسه MIND دبیرستان، این گروه توانست عملکرد شناختی موش های نابودکننده ژن را که SynDIG4 ندارند، آزمایش کنند. این موش ها، اگر چه در غیر این صورت نرمال، در انجام وظایف حافظه ساده مانند مرور پیچ و خم شکست می خورند اما به نظر می رسد که آنها اساسا هیچ حافظه ای ندارند.

دیاز گفت: SynDIG4 بخشی از یک خانواده بسیار محافظت شده از پروتئین های موجود در انسان و دیگر حیوانات است. در آینده  آنها قصد دارند که سعی کنند دقیقا چگونگی SynDIG4 را تغییر شکل پذیری سیناپسی، کار در موش و سلول ها را به اتمام برسانند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – دیویس 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: گیرنده های کلید با خاطرات قوی می شوند. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4377

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *