یافته های شگفت آور می تواند منجر به درمان جدید MS شود

یافته های شگفت آور می تواند منجر به درمان جدید MS شود

499 0

یافته های شگفت انگیز توسط دانشمندان پزشکی ممکن است منجر به توسعه یک درمان احتمالی برای مولتیپل اسکلروز شود.

محققان دانشگاه آلبرتا و دانشگاه مک گیل در حالی که با بررسی محتویات مغز انسان، به طور غیر منتظره متوجه شدند که بافت هایی از افرادی که MS حاوی سطح بالایی از پروتئین به نام کلونکسین بودند، در مقایسه با کسانی که MS را نداشتند.

محققان سپس حساسیت موش های بدون کلونکسین را به مدل موش انسانی (آنسفالوميليت آزمايشگاهی اتوايميوني) مورد آزمايش قرار دادند و شگفت زده شدند که موش هایی که پروتئين کمبود دارند به طور کامل به اين بيماری مقاوم بودند.

علل MS به خوبی درک نمی شود. نشانه ها به طور گسترده ای متفاوت هستند، اما اغلب شامل اختلال شناختی، سرگیجه، لرزش و خستگی می شوند. این مشکلات ناشی از یک نوع از سلول های سفید خون به نام سلول های T است که پس از فعال شدن، راه خود را به مغز می رسانند و به پوشش محافظ، میلین و نورون های مغز و نخاع حمله می کنند و موجب التهاب و آسیب به آن می شوند.

Marek Michalak، استاد برجسته بیوشیمی در U A بیان کرد:”این به نظر می رسد که کلونکسین به نحوی درگیر کنترل عملکرد مانع خون مغزی است. این ساختار معمولا مثل یک دیوار عمل می کند و عبور سلول ها و مواد را از خون به مغز محدود می کند. وقتی که کلونکسین بیش از حد وجود دارد، این دیواره سلول های T عصبانی دسترسی به مغز دارند، جایی که آنها میلین را از بین می برند. ”

کانادا دارای یکی از بالاترین میزان MS در جهان است و در حدود 340 کانادایی با این بیماری زندگی می کنند. درمان های موثر شناخته شده ای وجود ندارد.

لوئیس آگلون، استاد دانشکده تغذیه انفرادی مک گیل، گفت: “ما فکر می کنیم این یافته هیجان انگیز کلنکسین را به عنوان یک هدف مهم برای توسعه درمان های MS تشخیص داده است. اکنون چالش ما این است که دقیقا چگونه این پروتئین را در سلول هایی که در ساختن مانع خون مغزی کار می کنند اذیت کنیم. اگر دقیقا می دانستیم که کلونکسین در این پروسه چه کار می کند، می توانیم راهی برای دستکاری در عملکرد آن برای ارتقاء مقاومت پیدا کنیم.

مطالعه ای که در JCI Insight منتشر شد ، توسط موسسه تحقیقات بهداشت کانادا انجام شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آلبرتا دانشکده پزشکی و دندانپزشکی

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: یافته های شگفت آور می تواند منجر به درمان جدید MS شود. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4326

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *