احساس افسردگی مادران همراه با مشکلات خواب کودکان

احساس افسردگی مادران همراه با مشکلات خواب کودکان

687 0

خلق و خوی افسردگی مادران در دوران پس از زایمان و پس از تولد مربوط به اختلالات خواب کودکان است، طبق داده های آزمایشی اخیر از مطالعه ی کوهورت طولی در کودکان مهد کودک، متاسفانه در مورد نتایج ما، نقش میانجیگری رفتار کودک در رابطه با کیفیت خواب مادران احساس سلامت مادران، این نشان می دهد که احساس در دوران بارداری بر رفتار کودک و بیشتر بر روی کودک تاثیر می گذارد، محقق اصلی و نویسنده اصلی Jianghong Liu، PhD ، RN، FAAN، استاد دانشکده پرستاری و پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا گفت: “علاوه بر این، ما دریافتیم که خوشبختی در طول سه ماهه افزایش یافته و شادی در طول سه ماهه دوم و سوم، محافظت در برابر مشکلات خواب کودکان است.”

شرکت کنندگان شامل 833 مهد کودک با سن متوسط ​​شش ساله بودند. وضعیت عاطفی زنان، از جمله احساسات افسردگی قبل و بعد از زایمان و شادی درک شده در طول سه ماهه، توسط مجموعه ای از سوالات خود طراحی شده با مقیاس 5 نمره برای خوشبختی و یک مقیاس سه گانه برای افسردگی ارزیابی شد. مشکلات خواب با استفاده از زیرمجموعه خواب چک لیست رفتار کودک (CBCL) مورد بررسی قرار گرفت. مشکلات رفتاری کودک با استفاده از نمره کلی CBCL اندازه گیری شد. مدل های خطی عمومی برای بررسی ارتباطات تنظیم شده بین مشکلات خواب در دوران کودکی و وضعیت عاطفی مادر انجام شد.

مدلهای تعدیل شده نشان داد که کودکان دارای احساس افسردگی در طول دوره پس از زایمان (≥ 3.13، p = 0.003) یا در دوره های قبل و بعد از زایمان (α = 2.65، p = 0.04) احتمال بیشتری داشتند که اختلالات خواب را نشان دهند. به طور مشابه، افزایش سطح شادی در سه ماهه دوم و سوم به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به مشکلات خواب کودکان مرتبط بود. نتایج نشان می دهد که میانجیگری قابل توجهی از رفتار کودک در رابطه با احساسات مادر و رابطه ی خواب کودکان وجود دارد.

با توجه به لیو و همکارانش (Xiaopeng Ji، Guanghai Wang، Yuli Li و جنیفر پینتو مارتین)، این نتایج قابل توجه است زیرا آنها اهمیت سلامت عاطفی مادران قبل از تولد و تاثیر آن بر پیامدهای خواب کودکان را برجسته می کند.

“این نتایج موجب مراقبت از سلامت مادران و شادی در دوران بارداری و تشویق نقش کمک های خانوادگی و اجتماعی در کمک به مادران منتظر است. این نه تنها برای سلامتی مادران بلکه برای سلامتی طولانی مدت فرزند نیز مفید است.”

خلاصه تحقیق اخیرا در یک مکمل آنلاین مجله Sleep منتشر شده است و سه شنبه، 5 ژوئن در Baltimore در SLEEP 2018، 32 نشست سالانه سازمان های خواب عمیق آسایشگاه LLC (APSS)، که یک سرمایه گذاری مشترک از آکادمی پزشکی خواب آمریکا و انجمن تحقیقات خواب می باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آکادمی آمریکایی از خواب آلودگی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: احساس افسردگی مادران همراه با مشکلات خواب کودکان. آخرین ویرایش: سپتامبر 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3663

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *