یک الگوی ارتباطی معمولی برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر

یک الگوی ارتباطی معمولی برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر

543 0

دمانس، در هر شکل، یک بیماری دلهره آور است که می تواند توانایی های تفکر و قضاوت افراد را پیش از رسیدن به آن ها دور کند. برای صرفه جویی در صورتی که، افراد مبتلا به زوال عقل اغلب تظاهر می کنند که پاسخ به سوالات را می دانند، حتی اگر واقعا نمی دانند. اغلب در این بیماری شدت پنهان می شود و ترس و ناامیدی را  برای  افرادی که از آنها مراقبت می کند، تسکین می دهد. عمل تظاهر به شناخت و پاسخ به حفظ ظاهر، به عنوان “پاسخ های ذخیره سازی ظاهر” (SARs) و گروه تحقیقاتی از دانشگاه کوماموتو ژاپن انجام شده است اولین تجزیه و تحلیل آماری SAR ها در بیماران مبتلا به انواع مختلف زوال عقل انجام شده است. یافته های آنها نشان داد که این پاسخ های فوری صرفا در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر (AD) بسیار رایج است.

افراد مبتلا به زوال عقل، علیرغم تجربه های مختلف زندگی اجتماعی خود که ناشی از اختلالات حافظه است، اغلب مکالمه می کنند، به خصوص اگر آنها به یاد داشته باشید که چه چیزی را فراموش کرده اند. این سبک ارتباطی (با استفاده از SARS) در بین افرادی که دچار بیماری دمانس هستند درمان و مراقبت می کند. بسیاری از گزارش های SARS در ژاپن ساخته شده است، اما اکثر آنها بر اساس تجارب و تجربیات پزشکان، پرستاران و روانشناسان بالینی است و داده های کافی را دربر نمی دارند.

محققان دانشگاه Kumamoto در مقایسه با فرکانس ظاهری SARs مشاهده شده در بررسی های عملکرد شناختی با استفاده از تعاریف تحقیقات پیشین برای چهار وضعیت پاتولوژیک که موجب زوال عقل، AD (107 بیمار)، AD با بیماری مغزی (16)، دمانس بدن لووی (30) و خفیف اختلال شناختی (55). بیش از نیمی از بیماران AD مبتلا به SAR بودند و به سرعت مشخص شد که واکنش های چهره نجات و نگرش در این بیماران بسیار بیشتر از کسانی بود که دمانس بدن لووی و اختلال شناختی خفیف را تجربه می کنند، رخ داده است. این معیار از نظر آماری برای جنس، مدت زمان تخمینی، بیماری شناختی، عملکرد شناختی و عملکرد لوب فرونتال تنظیم شده است. محققان دریافتند AD دارای 4.24 برابر احتمال ابتلا به آلزایمر بدن Lewy برای تولید SARS و 3 است.

دکتر ماساترو ماتسوشیتا، از مرکز آموزش و تحقیقات پزشکی، رهبر این مطالعه، گفت: ” SARها یک تلاش بیمار هستند تا نشان دهند که هیچ مشکلی شناختی ندارند، اما به نظر می رسد که درگیری های مختلف روانی وجود داشته باشد.” دلیل این امر این است که بیشتر SAR ها در AD دیده می شوند، حتی اگر عملکرد حافظه مغز در حال کاهش باشد، توانایی تفکر و قضاوت به سختی به خطر می افتد. توجه به SAR ها ممکن است برای تشخیص دقیق تر تشخيص زوال عقل مفید باشد. از ویژگی های SAR ها، به ویژه در  AD این می باشد که، به تشخیص زودتر و مراقبت های پزشکی بهتر برای افراد مبتلا به زوال عقل کمک خواهد کرد. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کوماموتو 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: یک الگوی ارتباطی معمولی برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر. آخرین ویرایش: سپتامبر 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3658

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *