اسکن مغز می تواند دو قطبی را از افسردگی را تشخیص دهد

اسکن مغز می تواند دو قطبی را از افسردگی را تشخیص دهد

755 0

تحقیقات جدید نشان داده است که نورونهای عمیق داخل مغز می توانند کلید دقیق تشخیص اختلال دوقطبی و افسردگی را حفظ کنند.

تیم تحقیقاتی با استفاده از اسکن MRI پیچیده برای دیدن نحوه آمیگدال، مجموعه ای از نورون هایی که نقش کلیدی در پردازش احساسات را ایفا می کنند، به عنوان یک فرایند بیمار، صورت هایی مانند خشم، ترس، غم و اندوه، انزجار و شادی واکنش نشان می دهند.

این تحقیق نشان داد که این ساختار کلیدی در مغز به طور متفاوتی با توجه به اینکه آیا فرد مبتلا به اختلال دوقطبی یا افسردگی است، پاسخ متفاوت دارد.

در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، سمت چپ آمیگدال کمتر فعال است و کمتر با دیگر نقاط مغز ارتباط دارد، نسبت به افرادی که افسردگی دارند.

یافته های این مطالعه دقت 80٪ در ایجاد این تمایز داشت.

محقق سرپرست دکتر Mayuresh Korgaonkar از موسسه تحقیقات پزشکی Westmead و دانشگاه سیدنی گفت که این تفاوت ها در آینده می تواند به طور بالقوه برای تشخیص اختلال دوقطبی از اختلالات افسردگی استفاده شود.

دکتر Korgaonkar گفت: “بیماری های روانی، به ویژه اختلال دوقطبی و افسردگی، می تواند برای تشخیص به عنوان شرایط بسیاری از علائم مشابه دشوار باشد.”

“این دو بیماری تقریبا یکسان هستند به جز اینکه در افراد دوقطبی نیز شیدایی رخ می دهد. این به این معنی است که تشخیص آنها دشوار است و یک چالش عمده بالینی را به همراه دارد زیرا درمان بستگی به تشخیص اولیه دارد. تشخیص اشتباه می تواند خطرناک باشد، منجر به نتایج فقیر اجتماعی و اقتصادی برای بیمار می شود زیرا آنها تحت درمان برای اختلال کاملا متفاوت قرار می گیرند. شناسایی نشانگرهای مغزی که می تواند به طور قابل اعتماد به آنها بینجامد، مزایای بالینی بسیار بالایی داشته باشد.”

دکتر چنین گفت: “چنین نشانگر می تواند به ما در درک هر دو این اختلالات کمک کند، عوامل خطر را برای توسعه این اختلالات شناسایی کرده و به طور بالقوه تشخیص قطعی را از ابتدای زودهنگام فراهم می کند. تقریبا 60٪ بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی در ابتدا به علت اختلال افسردگی اصلی تشخیص داده می شوند. هشدار دهنده، برای این بیماران می تواند تا یک دهه طول بکشد تا با دقت اختلال دوقطبی تشخیص داده شود. اختلال دوقطبی اغلب برای اولین بار در مرحله افسردگی بیماری است و افسردگی دوقطبی مشابه علائم بالینی افسردگی است. پردازش احساسات یک مشکل اصلی است که هر دو این اختلالات را در بر می گیرد.

دکتر کورگاونکار و تیم او در حال حاضر مرحله 2 این مطالعه را اجرا می کنند که هدف آن مشخص کردن این نشانگرهای شناسایی در یک گروه بزرگتر از بیماران است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط موسسه تحقیقات پزشکی Westmead 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: اسکن مغز می تواند دو قطبی را از افسردگی را تشخیص دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 8, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3321

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *