دانستنی های کلیدی در ازدواج با پلیس راهور

نوشته شده برای at 9:12 ب.ظ
312 0

پلیس راهور، اصطلاح اختصاری پلیس راهنمایی و رانندگی است و یکی از ارگان های انتظامی ایران است که زیر مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت می کند. حال اگر که شما قصد ازدواج با پلیس راهور را دارید، ما به شما در کسب اطلاعات کلی کمک خواهیم کرد.
بیشتر بخش های نیروی انتظامی، وظیفه امنیتی و نظامی دارند و دارای نیروهای مسلح هستند، اما برخی بخش ها، از جمله پلیس راهور، بیشتر جنبه خدمات اجتماعی و دولتی دارند.

ازدواج با پلیس راهور

قبل از هر چیز، باید بدانید که هر شغلی در هر زمینه ای که باشد شرایط منحصر به فرد خود و همچنین مزایا و معایبی دارد و شما نیازمند این هستید که اطلاعاتی در مورد شرایط شغلی خواستگارهایتان را کسب کنید. البته میزان حساسیت شما در مورد کسب اطلاعات در مورد شرایط شغلی همسرتان، باید وابسته به این باشد که این شغل و شرایط آن چه تاثیری بر روند زندگی شما خواهد شد، یعنی تا آنجا که به زندگی مشترکتان مربوط می شود باید به دنبال کسب اطلاعات باشید، طبیعی است که آگاهی از جزئیات، نیازی نیست و در امر تصمیم گیری شما کمکی نخواهد کرد.

شرایط شغلی

یک پلیس راهور، ساعات زیادی از کار خود را در خیابان، روی موتور یا ماشین خود می گذراند، البته با توجه به سمت و جایگاه های مختلفی که دارند برخی از آن ها ممکن است، محل کارشان در اداره پلیس راهنمایی و رانندگی باشد.

اما در هر حال، ساعت کاری همسر شما به عنوان یک پلیس راهور، معمولا به صورت شیفتی است و به همین دلیل برخی مواقع در شب ها و همینطور در تعطیلات مشغول به کار هستند. در برخی از شرایط نیز به اضافه کاری پلیس راهور نیاز است.

بنابراین، اگر که در حال تصمیم گیری در مورد انتخاب فردی هستید که پلیس راهور است، نیاز است این را بدانید که ممکن است همسر شما چند شب، در ماه را، در خانه حضور نداشته باشد. ممکن است در اوایل ازدواج که به تازگی از منزل پدری تان بیرون آمده اید و عادت به تنهایی ندارید، مجبور باشید شبهایی را تنها بگذرانید و یا اینکه، ممکن است در شب هایی که همسرتان حضور ندارد مجبور باشید در منزل پدرتان یا منزل پدری همسرتان بمانید. طبیعی است که برخی از افراد با این شرایط کنار نمی آیند و ممکن است احساس درماندگی کنند و البته برخی دیگر ممکن است، این مسئله را چیز مهمی ندانند و به راحتی با آن کنار بیایند، بنابراین پذیرش یا عدم پذیرش شما مهم است.

ازدواج با پلیس راهور

  • ویژگی های شخصیتی

ملاک های افراد در هنگام تصمیم گیری برای ازدواج و انتخاب شریک زندگیشان، متفاوت از یکدیگر است، شاید برای شخصی شرایط اقتصادی و مالی خوب در اولویت باشد، برای شخصی دیگر تحصیلات و داشتن سواد بالا در اولویت باشد، برای شخصی دیگر ظاهر و خوش قیافه و خوش‌تیپ بودن اهمیت بسیار داشته باشد و غیره. اما بعید می دانیم کسی وجود داشته باشد که ویژگی های شخصیتی فرد مقابلش برایش اهمیت نداشته باشد.

وِیژگی های شخصیتی و اخلاقی از جمله ملاک های ثابتی است که می تواند در تصمیم گیری هر فردی تاثیر داشته باشد. مثلا ما ممکن است این جمله را زیاد شنیده باشیم که «من زمانی که با همسرم ازدواج کردم چیزی نداشت، اما من به خاطر شخصیت و حسن رفتار و منشی که داشت او را انتخاب کردم و از انتخابم راضی هستم». اما کمتر کسی حاضر می شود با فردی که شرایط مالی خوبی دارد ولی از نظر اخلاقی و شخصیتی، مورد تایید و قابل اطمینان نیست ازدواج کند و حتی اگر این اتفاق بیفتد و فرد در ابتدا، تنها به دلیل شرایط اقتصادی خواستگارش با او ازدواج کند، اگر همسرش رفتار و منش درستی نداشته باشد آن فرد قطعا پشیمان خواهد شد و ما چنین موردهایی را در اطرافمان کم نشنیده ایم.

حال اگر بخواهیم در مورد شخصیت فردی که شاغل در پلیس راهور است صحبت کنیم، می توانیم بگوییم که فرد شاغل در چنین سازمانی از بسیاری فیلترها رد شده است و در هنگام استخدام از نظر رویکردهای مودبانه، خود انضباطی، بردباری، مسئولیت پذیری، شجاعت و ابتکار و غیره مورد آزمون قرار گرفته است و احتمال اینکه فردی که چنین شغلی دارد، ویژگی های شخصیتی مطلوبی داشته باشد، بسیار بالاست.

با این وجود، توجه به تفاوت های فردی بسیار مهم است و در هنگام تصمیم گیری برای ازدواج، نیاز است که شما مدتی را به شناخت فرد مقابل و بررسی های شخصیتی فرد مقابل اختصاص دهید و تنها به این اطلاعات کلی اکتفا نکنید، چون در هر شغل و جایگاهی امکان وجود افراد خوب و بد است و توجه به این امر، اهمیت زیادی دارد و استدلال شما برای ارائه پاسخ مثبت نباید این باشد که، او حتما شخصیت مطلوبی دارد چون پلیس است، بلکه می توانید بگویید که «احتمال اینکه چنین فردی، شخصیت مطلوبی باشد زیاد است، اما بازهم نیاز به بررسی بیشتر دارم».

  • اعتقادات مذهبی

«اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام»، از جمله مواردی است که در شرایط استخدامی این سازمان ذکر شده است و البته که تاکید زیادی روی این مسئله وجود دارد. طبیعی است که افرادی که با علاقمندی سمت این مشاغل می روند، قبل از هر گونه اقدامی برای پیشروی به سمت این شغل، از شرایط آن آگاه هستند و به احتمال زیاد از نظر شرایط مذهبی و ویژگی های مذهبی، خود را با شرایط مورد نیاز برای این سازمان، نزدیک می بینند و بعد در نهایت تصمیم می گیرند که برای جذب شدن از طرف این سازمان تلاش بکنند، بنابراین فردی که تصمیم می گیرد که در سازمانی مثل نیروی انتظامی با هر منصبی از جمله، پلیس راهور جذب شود، احتمالا فردی است با اعتقادات مذهبی قوی و دستورالعمل های مذهبی را انجام می دهد و به آن ها متعهد است.

اگر که شما قصد ازدواج با شخصی دارید که پلیس راهور است، باید به این مسئله دقت کنید و اعتقادات مذهبی خودتان و ایشان را مور بررسی قرار دهید و این مسئله را بسنجید که آیا از این نظر با یکدیگر سنخیت دارید یا خیر، چون اگر به این مسئله توجه نکنید و خودتان فردی مذهبی نباشید، ممکن است در زندگی با چنین فردی، احساس رضایت نکنید.

البته همانطور که قبلا شرح داده شد توجه به تفاوت های فردی اهمیت زیادی دارد و نمی توان قاطعانه گفت که یک پلیس راهور به صورت قطعی و صد درصدی اعتقادات قلبی قوی به مسائل مذهبی دارد و این احتمال وجود دارد که ظاهر فرد با باطنش تفاوت هایی داشته باشد، بنابراین اگر شما فردی مذهبی هستید، با امید به این مسئله که خواستگار شما با توجه به شغلی که دارد، قطعا فردی معتقد به مسائل مذهبی است، پاسخ مثبت ندهید.

سعی کنید حتما در اینباره با خواستگارتان صحبت کنید و ضمن ارائه اطلاعات در مورد اعتقاداتتان، اطلاعات کافی را در مورد اعتقادات مذهبی ایشان نیز کسب کنید و میزان سنخیت و هماهنگی تان را مورد بررسی قرار دهید.

  • سلامت جسمی و جنسی

این حق شماست که با فردی ازدواج کنید که از سلامت جسمی و جنسی برخوردار باشد. از آنجا که یک پلیس راهور در هنگام استخدام، از نظر سلامت جسمانی مورد بررسی قرار می گیرد، می توانید نسبت به این مسئله در مورد خواستگارتان نسبتا مطمئن باشید. همچنین نداشتن سابقه اعتیاد نیز موردی است که می توانید در مورد خواستگارتان، اطمینان داشته باشید، چون قطعا سختگیری ها و بررسی های زیادی در این مورد، از خواستگار شما صورت گرفته است.

  • سلامت روانی

چکاپ روانی نیز، یکی دیگر از مواردی است که فرد مورد نظر شما، از فیلتر آن عبور کرده است. در واقع دارا بودن سلامت روانی و جسمی از جمله شرایط استخدامی پلیس راهور است.

اما دقت کنید که اختلالات روانشناختی، گاهی بسیار پیچیده و غیر قابل تشخیص هستند و حتی در دیدار ابتدایی ممکن است فرد مبتلا به اختلال روانی، بسیار جذاب به نظر برسد و شما اصلا متوجه آن نشوید. بنابراین برای اینکه اطمینان بیشتری نسبت به این مسئله کسب کنید نیاز به ارتباط بیشتر با خواستگارتان دارید و بسیار مهم است که اگر رفتاری در فرد مشاهده کردید که به نظر شما غیر عادی بود و به نوعی توجه تان را جلب کرد، نیاز است که حتما با یک مشاور مشورت کنید و نسبت به آن بی توجه نباشید.

  • سابقه کیفری

البته که قضاوت کردن فرد با توجه به گذشته اش کار درستی نیست و بهتر است که هر فردی را با توجه به شرایط و عملکرد فعلی اش بسنجیم، اما برخی از اوقات گذشته فرد و اعمالی که انجام داده است می تواند تاثیر سوء بسیاری بر زندگی فعلی و آینده فرد بگذارد. به همین دلیل توجه به برخی از فعالیت های گذشته فرد اهمیت زیادی دارد که برخی از خانواده ها با تحقیق و جست و جو سعی می کنند به آن پی ببرند. اما عدم سابقه کیفری و عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی از جمله معیارهای لازم برای استخدام شدن به عنوان پلیس راهور است، که در اینصورت نیز می توانید نسبت به گذشته فرد در این زمینه اطمینان داشته باشید و بدانید که قبل از شما به شدت و سختگیری زیاد و بررسی ها دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در این بین یکسری ملاک های دیگر نیز وجود دارد که فارغ از اینکه شغل فرد چیست، نیاز است که به آن توجه کنید تا بتوانید ازدواج موفقی داشته باشید، از جمله این معیار و ملاک ها موارد زیر است:

  • سنخیت داشتن از نظر شرایط سنی

دقت کنید شما در حال انتخاب فردی هستید که قرار است مدت طولانی با او زندگی کنید، بنابراین بسیار مهم است که شما دو نفر بتوانید یکدیگر را بفهمید و درک متقابلی نسبت به نیازهای یکدیگر داشته باشید. داشتن فاصله سنی مناسب از جمله فاکتورهای مهمی است که می تواند روی این مسئله، یعنی درک متقابل از هم تاثیر داشته باشد. هر دوره سنی می تواند رفتار شما را پیش بینی کند. یعنی یکسری از ویژگی های رفتاری هستند که مختص به یک دوره سنی خاصی هستند، نوجوانان متفاوت از جوانان فکر و رفتار می کنند و این مسئله در مورد تفاوت جوانان با میانسالان صدق می کند.

بنابراین اگر شما و همسرتان فاصله سنی زیادی با یکدیگر داشته باشید و هر یک بر حسب دوره سنی که دارید رفتار و فکر کنید، قطعا فاصله زیادی با یکدیگر خواهید داشت و نمی توانید درک درستی نسبت به رفتارها و نیازهای یکدیگر داشته باشید. بنابراین بهتر است که از مشاور کمک بگیرید.

  • شرایط فرهنگی

زمانی که شما با فردی ازدواج می کنید، هر دوی شما از دو خانواده متفاوت با شرایط متفاوت بیرون می آیید و این تفاوت می تواند تا مدتی هر دوی شما را اذیت کند و برای اینکه بتوانید با شرایط یکدیگر آشنا شوید و به پذیرش برسید ممکن است مدتی طول بکشد، حال تصور کنید که در کنار تفاوت های خانوادگی، تفاوت های فرهنگی نیز وجود داشته باشد، طبیعی است که شرایط، برای هر دوی شما سخت تر خواهد شد و احتمال بروز مشکلات بین شما بالا خواهد رفت. البته در این مسئله میزان انعطاف پذیری افراد نیز تاثیر زیادی دارد ولی به طور کلی هر چقدر شرایط فرهنگی شما به یکدیگر نزدیک تر باشد، مشکلات کمتری خواهید داشت.

ویژگی های ظاهری

دقت کنید که همانقدر که نباید دلمشغولی زیادی به شرایط ظاهری فرد داشته باشید و نباید تنها ملاکتان، ویژگی های ظاهری فرد باشد، همانقدر هم تمایل و کشش شما نسبت به ویژگی های ظاهری فرد اهمیت دارد. یعنی اگر که ویژگی های ظاهری فرد مورد نظرتان، برای شما دلنشین نیست و باعث احساس خوبی در شما نمی شود و نمی توانید با فرد مقابل ارتباط برقرار کنید، از ازدواج با او صرف نظر کنید.

در نهایت سعی کنید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید و در عین حال که ملاقات های حضوری متعددی را با فرد مورد نظرتان برقرار می کنید، به صورت همزمان به مشاور  نیز مراجعه کنید تا بتوانید میزان سنخیت و هماهنگی خلق و خو و تیپ شخصیتی تان را مورد بررسی قرار دهید و با توجه به این مسئله تصمیم گیری نهایی را اتخاذ کنید.

در این مسیر می توانید از خدمات روانشناختی مرکز مشاوره ستاره ایرانیان استفاده کنید و به مشاوران متخصص و مجرب این مرکز مراجعه کنید تا بتوانید به انتظارات مورد نیازتان از مشاوره ازدواج، دست پیدا کنید.

منبع : دانستنی های کلیدی در ازدواج با پلیس راهور 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: دانستنی های کلیدی در ازدواج با پلیس راهور. آخرین ویرایش: می 22, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=5965

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *