درد دندان عقل : راه حل ها و مسکن

109 0
درد دندان عقل چند روز طول میکشد؟ معرفی مسکن برای درد دندان عقل و علائم آن به شما کمک می کند تا آرامش شبانه داشته باشید.

اگر در مورد بیماری های دندان صحبت کنیم، این درد می تواند یکی از شدیدترین دردهایی باشد که می توانید از آن رنج ببرید، و آن این است که دندان عقل می تواند یک دردسر بزرگ باشد.

خواه به دلیل ملتهب شدن، به دلیل بیرون آمدن و یا وجود عفونت، این نوع بیماری باید در اسرع وقت بررسی شود تا از ادامه آن جلوگیری شود.

دندان عقل چیست؟

دندان های عقل آخرین دندان های دهان ما هستند و همچنین آخرین دندان هایی هستند که بیرون می آیند . اینها معمولاً بین 16 تا 26 سالگی ظاهر می شوند .

در مجموع 4 مورد وجود دارد ، اما برخی از افراد ممکن است آن را زودتر دریافت کنند، برخی دیگر دیرتر، یا حتی برخی از افراد هرگز آن را دریافت نمی کنند.

در صورتی که دندان عقل دارید و علاوه بر آن باعث آزار یا آزار شما می شود، توصیه می کنیم در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا سلامت دهان و دندان خود را بررسی کنید.

این دندان ها برای روزمره شما ضروری نیستند و عملکرد خاصی ندارند، به همین دلیل است که همیشه توصیه می کنیم به محض اینکه شروع به آزار شما کردند، آنها را بکشید.

با کشیدن آن از مشکلات بعدی جلوگیری می کنیم و علاوه بر این، فضای بیشتری در دهان خود برای بقیه دندان های خود خواهید داشت.

چرا دندان عقل درد می کند؟ |علائم درد دندان عقل

ابتدا می خواهیم توضیح دهیم که آنها همیشه نباید درد داشته باشند ، اما برخی از افراد ممکن است این علائم را داشته باشند، اما برخی دیگر حتی ممکن است ندانند که دندان عقلشان در حال بیرون آمدن است.

همچنین نترسید، درد رویش دندان عقل در بین مردم بسیار طبیعی است و درمان به موقع آن مشکلی ندارد.

حالا در مواردی که صدمه می زنند چرا اینطوری می شود؟ خوب، ممکن است به دلیل عوامل مختلفی باشد، از جمله موارد ذکر شده در زیر:

کمبود فضا . این معمولاً شایع ترین علت است، از آنجایی که دندان های عقل آخرین دندان هایی هستند که بیرون می آیند، گاهی اوقات بقیه دندان ها جایی برای رویش خود باقی نمی گذارند. بنابراین، هنگام فشار دادن برای بیرون آمدن، می توانند باعث درد یا ناراحتی شوند.
کج می شوند . همانطور که در تصویر زیر می بینید، گاهی اوقات آنها کج می شوند و با دندان های ما برخورد می کنند که می تواند (علاوه بر حرکت بقیه دندان ها) باعث درد یا ناراحتی شود.
عفونت ها لثه اطراف دندان ممکن است ملتهب شود و در نتیجه عفونت در ناحیه ای به نام پریکورونیت رخ دهد.
حفره ها . از آنجایی که دندان عقل منطقه ای است که مسواک به سختی قابل دسترسی است، می تواند بیشتر تحت تأثیر حفره ها قرار گیرد و اگر توجه خاصی به تمیز کردن آنها نداشته باشید، می توانند شما را آزار دهند یا اذیت کنند.

اینها شایع ترین دلایلی هستند که باعث درد یک یا چند دندان عقل می شوند، اما همانطور که گفتیم، این اتفاقی است که اغلب رخ می دهد و اگر به دندانپزشک مراجعه کنید، می توانیم به سرعت آن را حل کنیم.

در کلینیک دندانپزشکی ما متخصصان و دندانپزشکان داریم که می توانند در مورد هر چیزی که نیاز دارید به شما کمک کنند.

عکس دندان عقل داروهای ضد درد دندان عقل قرص برای درد دندان عقل

داروهای ضد درد دندان عقل | قرص برای درد دندان عقل

در زیر قصد داریم چند درمان موقت برای تسکین یا تسکین آن درد به شما ارائه دهیم، اما اولین کاری که به شما توصیه می کنیم این است که به کلینیک دندانپزشکی خود مراجعه کنید تا مشکل خود را در اسرع وقت حل کنید.

به این ترتیب می توانید درد دندان عقل را آرام کنید:

دارو . اگر به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، دندانپزشک به احتمال زیاد داروهایی مانند آنتی بیوتیک در صورت داشتن عفونت یا مسکن هایی مانند پاراستامول برای کاهش درد تجویز می کند.
گرما یا سرما را اعمال کنید . این یک اقدام موثر برای آرام کردن ناراحتی است. قرار دادن کیسه یخ یا پارچه گرم روی گونه در ناحیه آسیب دیده می تواند احساس درد را تسکین دهد.
بهداشت مناسب دندان . این موضوع علاوه بر اینکه بسیار مهم است، در درازمدت از مشکلات شما جلوگیری می کند. مسواک زدن 3 بار در روز برای اطمینان از سلامت دندان های شما تا حد امکان ضروری است.
آب نمک داغ شستشو می دهد. یک فنجان یا لیوان را با آب گرم آماده کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. انجام شستشوهای 1 دقیقه ای می تواند درد ناشی از دندان عقل را تسکین دهد.

در مواجهه با درد دندان عقل چه کاری را توصیه می کنیم؟

همانطور که در طول مقاله بحث کرده ایم، اولین چیزی که توصیه می کنیم این است که به کلینیک دندانپزشکی خود بروید تا پرونده خود را بررسی کنید و علت درد را تعیین کنید .

پس از شناسایی علت، دندانپزشک می تواند بهترین را برای مورد شما توصیه کند ، که در بسیاری از موارد ممکن است کشیدن دندان عقل باشد .

این کشیدن برای بیمار کاملا بدون درد است، بنابراین نیازی به نگرانی نیست. دندانپزشک یا جراح کل فرآیند را توضیح می دهد و قبل از شروع بیهوشی را اعمال می کند.

بنابراین، اگر از خود می پرسید که آیا “کشیدن” دندان عقل به درد شما می خورد، بدانید که اینطور نیست. چیزی که طبیعی است این است که روزهای بعد از کشیدن دندان متوجه ناراحتی خاصی شوید که دندانپزشک می تواند داروهای مناسب را برای آن تجویز کند .

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟

این بستگی به هر مورد و عوارض آن دارد. بسته به نوع استخراجی که انجام شده است، ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد. در هر صورت، به لطف داروهایی که متخصص تجویز می کند، ناراحتی بسیار کمتر خواهد بود.

چه دارویی برای تسکین درد دندان عقل مفید است؟

طبیعی است که دندانپزشک پاراستامول یا ایبوپروفن را به اضافه مقداری آنتی بیوتیک در صورت لزوم تجویز می کند. با داروهای تجویز شده با گذشت ساعت ها ورم کاهش می یابد و درد کاهش می یابد.

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: درد دندان عقل : راه حل ها و مسکن. آخرین ویرایش: فوریه 5, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12354

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *