درمان آلزایمر معجزه آسا با تغییر تغذیه و سبک زندگی

نوشته شده برای at 9:30 ق.ظ
177 0

درمان آلزایمر در سالمندان، معجزه درمان آلزایمر، درمان خانگی آلزایمر باعث می شوند که دیگر از آلزایمر رنج نبرید.

بیماری آلزایمر و زوال ترکیبی از عواملی مانند سن، ژنتیک، شرایط پزشکی و محیط می باشد. در حالی که نمی توانید برخی از عوامل را تغییر دهید، می توانید عوامل دیگر را کنترل کرده و خطر را کاهش دهید. غذایی که می خورید یکی از چیزهایی است که می توانید کنترل کنید.

درمان خانگی آلزایمر

ممکن است در مورد رژیم غذایی DASH یا رژیم مدیترانه ای شنیده باشید که بر غذاهای سالم برای قلب تاکید دارند و برای کاهش فشار خون، کاهش وزن، سلامت قلب و عروق عالی هستند و در درمان آلزایمر نیز نقش زیادی دارند.

رژیم MIND ترکیبی از این دو است، با تمرکز بر مواد غذایی «سالم برای مغز» که می تواند به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک کند این رژیم بر ده ماده غذایی اساسی متکی است:

  • سبزیجات برگ سبز
  • همه سبزیجات دیگر
  • آجیل
  • توت ها
  • لوبیا
  • غلات کامل
  • ماهی
  • طیور
  • روغن زیتون
  • شراب

این رژیم به پیروان توصیه می کند از مصرف گوشت قرمز، کره، پنیر، شیرینی و غذاهای سرخ شده یا فست فودها خودداری کنند.

رژیم غذایی 

تغییرات در مغز می تواند سال ها قبل از ظهور اولین علائم آلزایمر رخ دهد. این تغییرات اولیه مغز فرصتی برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن علائم زوال عقل می دهند.

دانشمندان در حال بررسی بسیاری از راه های ممکن برای انجام این کار هستند و راه های مختلفی را از جمله دارو، تغییرات سبک زندگی و ترکیبی از این مداخلات آزمایش کرده اند.

بر خلاف سایر عوامل آلزایمر که ما نمی توانیم آن ها را تغییر دهیم، مانند سن و ژنتیک، افراد می توانند انتخاب های سبک زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش و تمرینات شناختی را بهبود دهند.

داروی قوی برای الزایمر

یک رژیم غذایی خاص بر مکانیسم های بیولوژیکی مانند استرس و التهاب که زمینه ساز آلزایمر هستند، تأثیر می گذارد. یا شاید به طور غیرمستقیم با تأثیر بر سایر عوامل آلزایمر مانند دیابت، چاقی و بیماری قلبی نیز عمل کند.

برای درمان آلزایمر چه بخوریم

مطالعات بالینی بسیاری از ویتامین ها و مکمل های غذایی بدون نسخه از جمله ویتامین های B و E را برای جلوگیری و درمان بیماری آلزایمر یا زوال شناختی مورد بررسی قرار داده اند. در این تحقیقات به این پرداخته می شود که این افزودنی‌های رژیمی ممکن است از سلول‌های عصبی محافظت کنند یا بر سایر فرآیندهای بیولوژیکی درگیر در آلزایمر تأثیر بگذارد.

علیرغم یافته‌های اولیه در مورد فواید احتمالی برای سلامت مغز، هیچ ویتامین یا مکملی در افراد تشخیص داده نشد که در کند شدن آلزایمر نقش داشته باشد.

افزایش فعالیت بدنی|معجزه درمان آلزایمر

فعالیت بدنی فواید زیادی برای سلامتی دارد، مانند کاهش زمین خوردن، حفظ تحرک و استقلال و کاهش خطر بیماری های مزمن مانند افسردگی، دیابت و فشار خون بالا.

بر اساس تحقیقات تا به امروز، شواهد کافی برای توصیه به ورزش به عنوان راهی برای پیشگیری از زوال عقل آلزایمر یا اختلال شناختی خفیف (MCI) شناخته می شود و تاحدودی می تواند روند آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

مطالعات مشاهده ای روی حیوانات و انسان ها فواید احتمالی ورزش را برای مغز نشان می دهد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که ورزش می‌کنند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کنند کمتر در معرض خطر زوال شناختی هستند. ورزش همچنین با عملکرد بهتر در برخی تست‌های شناختی مرتبط است.

یا کنترل فشار خون می تواند از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند؟

کنترل فشار خون بالا برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی موثر است. مدیریت فشار خون مخصوصا در زمانی که فشار خون بالا است، به ویژه برای افراد میانسال، ممکن است به پیشگیری یا به تاخیر انداختن آلزایمر کمک کند.

بسیاری از انواع مطالعات ارتباط بین فشار خون بالا، بیماری عروق مغزی و زوال عقل را نشان می دهند. به عنوان مثال، مطالعات کالبد شکافی نشان می دهد که برای افراد مبتلا به آلزایمر، نشانه هایی از آسیب عروقی در مغز نیز دیده می شود. علاوه بر این، مطالعات مشاهده ای نشان داده است که فشار خون بالا در میانسالی، همراه با سایر عوامل خطر عروق مغزی مانند دیابت و سیگار، خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

در حالی که تحقیقات ادامه دارد، کارشناسان توصیه می کنند که افراد فشار خون بالا را کنترل کنند تا خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی، از جمله بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهند.

منبع : درمان آلزایمر معجزه آسا با تغییر تغذیه و سبک زندگی

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: درمان آلزایمر معجزه آسا با تغییر تغذیه و سبک زندگی. آخرین ویرایش: اکتبر 23, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=11471

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *