آیا می توانم اختلال دو قطبی را بعدا در زندگی بپذیرم؟

آیا می توانم اختلال دو قطبی را بعدا در زندگی بپذیرم؟

1186 0

بررسی اجمالی

اختلال دوقطبی یک بیماری روانی است که با تغییرات شدید خلق ظاهر می شود. افراد مبتلا به این نوسانات خلقی از شیدایی یا تحریک شدید به افسردگی رنج می برند. دو قطبی اغلب در نوجوانان و اوایل دهه 20 به نظر می رسد، اما در حال حاضر توجه بیشتری به کسانی که بعدا در زندگی تشخیص داده می شوند، افزایش می یابد.

بزرگسالان سالخوردگی که دو قطبی دارند کشف می شوند، ممکن است در طول زندگی خود دچار اشتباه نشوند یا ممکن است علائم اولیه بیماری را نشان دهند. تلاش مداوم برای درک اختلال دوقطبی در زندگی  و درک نحوه درمان آن وجود دارد.

تعریف اختلال دوقطبی

اختلال دوقطبی روی حالت روحی شما تاثیر می گذارد که این می تواند موجب وقوع شیدایی و افسردگی شود. این قسمت ها می توانند تاثیر منفی بر تمام جنبه های زندگی شما داشته باشند. فرد مبتلا به اختلال دوقطبی می تواند در حالت شادی شدید یا ناامید شدید باشد. این قسمت ها می توانند توانایی شما برای عملکرد را تغییر دهند. این، به نوبه خود، می تواند برای حفظ روابط سالم، حفظ شغل، و زندگی پایدار زندگی را سخت کند.

محققان مطمئن نیستند که علت اختلال دوقطبی یا دلیل آن فقط بر برخی افراد تاثیر می گذارد. ژنتیک ، عملکرد مغز و محیط زیست عوامل است که احتمالا به اختلال کمک می کند.

اهمیت تشخیص زودهنگام

اختلال دوقطبی یک حالت مادام العمر است، اما علائم را می توان درمان کرد. با درمان موثر ، افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند زندگی کامل داشته باشند. برخی از روش های درمان مشترک عبارتند از:

دارو

روان درمانی

تحصیلات

حمایت خانواده

دریافت تشخیص زودهنگام اختلال دو قطبی می تواند درمان و مدیریت ساده تر شود. با این وجود، بسیاری از مردم به اشتباه تشخیص داده شده و متوجه نیستند که اختلال دوقطبی دارند. این درمان را بعدا در زندگی به تاخیر می اندازد این ممکن است منجر به درمان های نامناسب شود. با توجه به اتحاد ملی بیماری های روانی (NAMI) ، دو قطبی اگر درمان نشود، می تواند بدتر شود. علاوه بر این، فرد می تواند با گذشت زمان مریضی و افسردگی شدیدتر و مکرر داشته باشد.

تشخیص اختلال دوقطبی در افراد مسن

یک بار اعتقاد بر این بود که اختلال دوقطبی در طول عمر خود “از بین می رود”. این باور احتمالا ناشی از شیوع تشخیص دوقطبی در نوجوانان و بزرگسالان جوان بود. طبق NAMI، بیش از نیمی از موارد دو قطبی قبل از 25 سالگی شروع می شود.

مطالعات متعدد نشان داده است که تنها بر جوانان تاثیر می گذارد. در سال های اخیر، تحقیقات در مورد اختلال دوقطبی دیررس (LOBD) افزایش یافته است. گزارش سال 2015 اعلام کرد که نزدیک به 25 درصد از افراد مبتلا به اختلال دو قطبی حداقل 60 سال سن دارند.

اغلب تحقیقات، اختلال دوقطبی را که از 50 سالگی یا بعد از آن شروع می شود به LOBD می رساند. بین 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی حداقل زمانی که اولین علائم مانیا یا هیپومیا را نشان می دهند حداقل 50 باشد.

دقت تشخیص علائم اختلال دوقطبی در افراد مسن دشوار است. علائم اغلب با شرایط دیگر گیج می شوند. با توجه به مقاله در روانپزشکی اولیه ، علائم مانند روانپریشی ، اختلال خواب و پرخاشگری می تواند با اختلال زوال عقل یا اختلال افسردگی اشتباه گرفته شود . این مقاله همچنین نشان می دهد که قسمت های ناگهانی مانیک می توانند با سکته مغزی ، زوال عقل و یا هیپرتیروئیدیسم ارتباط بیشتری داشته باشند .

درمان اختلال دوقطبی در افراد مسن

گزینه های درمان برای LOBD با رشد رو به رشد تحقیقات گسترش یافته است. در حالی که شواهد رو به رشدی وجود دارد که داروها می توانند LOBD را درمان کنند، مطالعه ای که از سال 2010 انجام شده است، هشدار می دهد که قبل از اینکه استراتژی های درمان روشنی وجود داشته باشد، مطالعات بیشتری لازم است.

داروهای معمول برای درمان اختلال دوقطبی شامل:

تثبیت کننده های خلق

ضد روانپزشکی

داروهای ضد افسردگی

antidepressant-antipsychotics

داروهای ضد اضطراب

یک پزشک اغلب ترکیبی از این داروها را در رابطه با روان درمانی و سایر روش های حمایتی تجویز می کند.

تماس با دکتر خود

نگران نباشید که شما یا یکی از عزیزان مبتلا به اختلال دوقطبی هستید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. افراد در تمام سنین می توانند اختلال دوقطبی داشته باشند. تغییرات شدید خلق و خوی را نشانه ای از پیری نکنید .

فرد مبتلا به دو قطبی دیررس ممکن است یک قسمت مانیک را با علائم مانند:

سردرگمی یا بی نظمی بودن

به راحتی پریشان

از دست دادن نیاز به خواب

تحریک پذیری

نشانه های یک افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

از دست دادن علاقه به فعالیت های یک بار لذت می برد

احساس خستگی بیش از حد

داشتن تمرکز یا یادآوری مشکل

تغییر عادات

فکر کردن یا تلاش برای خودکشی

  • اختلال دو قطبی. (2017). 
    nami.org/Learn-More/Mental-Health-Conditions/Bipolar-Disorder
  • کندی جی جی (2008). اختلال دوقطبی در اواخر زندگی: شیدایی. 
    primarypsychiatry.com/bipolar-disorder-in-late-life-mania/
  • Prabhakar D، et al. (2010). اختلال دوقطبی ناگهانی شروع: مورد برای ارزیابی دقیق. 
    ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2848458/
  • Sajatovic M و همکاران (2015). گزارش از اختلال دوقطبی مسن تر از گروه کاری بین المللی انجمن اختلالات دو قطبی. 
    ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4623878/

 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: آیا می توانم اختلال دو قطبی را بعدا در زندگی بپذیرم؟. آخرین ویرایش: آگوست 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2380

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *