استروژن ممکن است پس از حمله قلبی در برابر افسردگی محافظت کند

استروژن ممکن است پس از حمله قلبی در برابر افسردگی محافظت کند

867 0

استروژن ممکن است با جلوگیری از تولید مواد شیمیایی در مغز باعث التهاب مغز شود. این مطالعه پیش از چاپ در مجله فیزیولوژی آمریکا ، فیزیولوژی قلب و گردش خون منتشر شده است .

تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به نارسایی قلبی از جمله کسانی هستند که در معرض حملات قلبی هستند. دو تا سه برابر بیشتر از افراد افسرده رنج می برند. به نظر می رسد علت افسردگی مرتبط با نارسایی قلبی افزایش التهاب در مغز است. مطالعات قبلی نیز نشان داده است که زنان بعد از یائسگی با بیماری قلبی خطر ابتلا به افسردگی بیشتری نسبت به زنان جوان و مردان در سنین مختلف دارند.

محققان از دانشگاه موسسه قلب اتاوا و موسسه مغز و ذهن در کانادا یک مدل موش از نارسایی قلبی را پس از حمله قلبی مطالعه کردند. موش های ماده بالغ بدون تخمدان و تقلید یائسگی،  با مردان بالغ و زنان بالغ با تخمدان مقایسه شد. نیمی از موش های “یائسگی” مکمل های استروژن دریافت کردند در حالی که نیمه دیگر این کار را نکردند. موش های صحرایی بدون نارسایی قلبی به عنوان کنترل مورد استفاده قرار گرفتند. حیوانات چندین آزمون استاندارد را برای ارزیابی رفتار افسردگی، یادگیری، حافظه و توانایی لذت بردن از آن انجام داده اند. محققان همچنین نمونه های خون را برای اندازه گیری سطح التهاب در مغز (عصب عصبی) اندازه گیری کردند.

موش های صحرایی نر، اما موش های ماده، با نارسایی قلبی، علائم افسردگی و التهاب مغزی را در مقایسه با کنترل آنها نشان دادند. در مقابل، زنان یائسه میزان بیشتری از رفتار افسردگی را نسبت به تمام مردان مورد مطالعه از خود نشان دادند. با این حال، گروهی که استروژن دریافت می کنند افسردگی را نشان ندادند. سطح آنها در مقایسه با زنان کنترل شده با تخمدان ها بود و هیچ افزایشی در التهاب  مناطق مغزی که در خلسه و خلق و خوی دخیل بودند ، نداشتند.

محققان نوشتند: “یافته های ما نشان می دهد که رابطه جنسی و استروژن ها در موش صحرایی با نارسایی قلبی [حمله قلبی] تاثیر می گذارند. “درک مکانیسم های مربوط به این پاسخ های وابسته به جنسیت و استروژن وابسته ممکن است به درمان های جدید که امکان دارد جنسیتی خاص باشد کمک کند.”

منبع

Fatimah Najjar, et al, 2018. Sex Differences in Depression-Like Behavior and Neuroinflammation in Rats Post MI: Role of Estrogens. American Journal of Physiology-Heart and Circulatory Physiology; DOI: 10.1152/ajpheart.00615.2017

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: استروژن ممکن است پس از حمله قلبی در برابر افسردگی محافظت کند. آخرین ویرایش: آگوست 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1996

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *