افسردگی به مشکلات حافظه و پیری مغز مرتبط است

افسردگی به مشکلات حافظه و پیری مغز مرتبط است

591 0

براساس یک مطالعه منتشر شده در روز 9 مه 2018، شماره مجله پزشکی مغز و اعصاب، مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکا، افسردگی در افراد مسن ممکن است به مشکلات حافظه مرتبط باشد . این مطالعه همچنین نشان داد که افراد مسن با نشانه های بیشتر افسردگی ممکن است تفاوت های ساختاری در مغز را نسبت به افراد بدون علائم داشته باشند.

گفت: “از آنجا که علائم افسردگی می تواند درمان شود، ممکن است که درمان نیز ممکن است مشکلات تفکر و حافظه را کاهش دهد”، Adina Zeki Al Hazzouri، PhD، MS، از دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر در فلوریدا گفت: “با داشتن 25 درصد از افراد مسن که علائم افسردگی را تجربه می کنند، بهتر است رابطه بین افسردگی و مشکلات حافظه را درک کنید.”

این مطالعه 1111 نفر را شامل می شد که بدون سکته مغزی بودند و میانگین سنی 71 سال داشتند. اکثر آنها Caribbean Hispanic بودند. در ابتدای مطالعه همه اسکن مغزی، یک امتحان روانشناختی و ارزیابی مهارت های حافظه و تفکر داشتند. مهارت های حافظه و تفکر آنها به طور متوسط ​​پنج سال بعد تست شد.

در شروع مطالعه، 22 درصد از شرکت کنندگان نشانه های بیشتری از افسردگی داشتند. این به عنوان نمره 16 یا بالاتر در آزمون با محدوده 0-60 تعریف شده است که در معرض خطر افسردگی بالینی قرار دارد. برای تست، شرکت کنندگان گزارش دادند که اغلب در هفته گذشته با اظهارات این که “من از چیزهایی که معمولا من را ناراحت می کند موافق نیستم و من احساسی مثل خوردن نداشتم. ” محققان پس از تنظیم سن، نژاد، داروهای ضد افسردگی و سایر متغیرها، علائم بیشتر افسردگی با حافظه پریودیکی بدتر ارتباط داشتند. نمرات آزمون ها با 0.21 انحراف معیار در مقایسه با افرادی بود که علائم افسردگی بیشتری نداشتند. حافظه اپیزودیک توانایی فرد در یادآوری تجربیات و رویدادهای خاص است.

محققان همچنین افرادی با نشانه های بیشتر افسردگی را در اختیار مغز قرار دادند، از جمله حجم مغز کوچکتر و همچنین 55٪ بیشتر احتمال ضایعات عروقی کوچک در مغز.

محققان هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط بین نشانه های بیشتر افسردگی و تغییرات در مهارت های تفکر در طی پنج سال پیدا نکردند.

زکی الحزوری گفت: “ضایعات کوچک عروقی در مغز نشانگر بیماری عروق کوچک است، وضعیتی که دیواره های عروق خونی کوچک آسیب دیده است. تحقیقات ما نشان می دهد که افسردگی و پیری مغز به طور همزمان ممکن است رخ دهد و علائم بیشتر افسردگی ممکن است از طریق بیماری عروق کرونری به سلامت مغز برسد.”

زکی الحزوری خاطرنشان کرد که این مطالعه اطلاعاتی در مورد افسردگی و مهارت حافظه و تفکر را به ویژه در میان افرادی که به عنوان اسپانیایی شناخته شده اند، که در مطالعات قبلی در مورد این موضوع مورد ضعف قرار نگرفته است، حتی اگر در ابتدای زندگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهند.

محدودیت های مطالعه شامل این می شود که شرکت کنندگان باید به اندازه کافی سالم باشند تا بتوانند یک MRI داشته باشند، بنابراین ممکن است از جمعیت عمومی سالم تر باشد. همچنین مطالعه بیش از یک دوره پنج ساله بود که ممکن است به اندازه کافی طول نکشد تا تغییرات معناداری در توانایی های تفکر و حافظه در طول زمان داشته باشد.

این مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت، انجمن قلب آمریکا و موسسه مغز Evelyn F. McKnight حمایت شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آکادمی مغز و اعصاب آمریکا .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: افسردگی به مشکلات حافظه و پیری مغز مرتبط است. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3915

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *