بیوشیمی سازان مواد چاقی را توسعه می دهند

بیوشیمی سازان مواد چاقی را توسعه می دهند

1019 0

یک تیم تحت رهبری استادیار بیوشیمی Felix Hausch از TU Darmstadt در حال کار بر روی مواد مورد نیاز برای کمک به مبارزه با سه بیماری گسترده است: افسردگی، درد مزمن و چاقی.

در آلمان حدود چهار میلیون نفر از افسردگی رنج می برند. و بر اساس یک تحقیق توسط Deutsche Schmerzgesellschaft، انجمن آلمان که صورت گرفته است، هشت تا 16 میلیون نفر تحت تاثیر درد مزمن بودند. در مورد وزن هم وضعیت خوب نمی باشد که حدود شش نفر در اینجا چاق هستند. بیوشیمیایی، بین این سه بیماری مشترک وجود دارد. بدن ما یک مولکول پروتئینی به نام FKBP51 تولید می کند که نقش مهمی در متابولیسم انرژی و افسردگی و درد مزمن دارد.

فلیکس هاوس، از اکتبر سال 2016 پروفسور کشف مواد مخدر مبتنی بر ساختار TU درمتستادت، معتقد است که این پروتئین یک نقطه جالب برای حمله به داروهای آینده است. اگر شما FKBP51 را مسدود کنید، گرایش به سمت افسردگی، چاقی و درد مزمن باید کاهش یابد. به عنوان نقطه شروع برای توسعه مهارکننده ها، تیم پروفسور هاوس از مواد دارویی که قبلا تایکرولیموس را تایید کرده است، یک ماده قابل دسترس از باکتری هایی است که شناخته شده است به FKBP51 و به پروتئین های مشابه مرتبط است. محققان این مواد شیمیایی را تغییر دادند تا FKBP51 را بیشتر موثرتر کند.

امروزه دانشمندان با دو نوع مواد فعال کار می کنند. یکی از آن مانع خون در مغز است و مبارزه با افسردگی و درد مزمن می باشد. دیگر اینکه به مغز منتقل نمی شود و می تواند برای مبارزه با چاقی استفاده شود. مطالعات اولیه در موش ها امیدوار کننده بوده و عوارض جانبی نداشتند. Hausch تایید کرد: حتی موش هایی که در آن تولید FKBP51 کاملا از ژنتیک خاموش شده بود، به طرز شگفت انگیزی خوب بود و آنها برای یک دوره مشابهی زنده ماندند، در کنار یکدیگر حرکت می کردند و فقط به همان اندازه که در معرض آلودگی هایشان قرار می گرفتند، خوردند. در ضمن، مهار FKBP51 تنها بر درد مزمن در آزمایشهای حیوان عمل کرد و بر روی درک حاد درد تاثیر گذاشت. این بسیار مهم است.

نتایج فعلی بسیار امیدوار کننده است. هاوس می گوید: “ما هنوز باید چند خواص مولکولی را بهبود ببخشیم. به احتمال زیاد، زمانیکه این ماده به بازار آماده است، به خصوص به این دلیل که هزینه های توسعه در حال افزایش است. به عنوان مثال، آزمایشات بالینی در مورد هزاران نفر از داوطلبان که در روند تایید هر دارو جدید ضروری هستند بسیار گران هستند. استاد بیوشیمی به عنوان یک دانشگاه برای این مطالعات مناسب نیست، در حال حاضر در مورد شروع یک شرکت است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Technische Universität Darmstadt 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: بیوشیمی سازان مواد چاقی را توسعه می دهند. آخرین ویرایش: اکتبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4229

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *