ترفند هاری می تواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند

ترفند هاری می تواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند

612 0

ویروس هاری هورمونهای مغزی را تحریک می کند و موجب سوزش و مرگ می شود. ابتدا ویروس باید سیستم عصبی را فریب دهد و از مانع خون مغزی عبور کند ، فرایندی که باعث علاقه به طراحی دارو می شود. در حال حاضر، دانشمندان در ACS Nano یک راه برای سوء استفاده از ماشین آلات ویروس هاری را برای ارائه داروهای پارکینسون به طور مستقیم به مغز گزارش می کنند.

با توجه به بنیاد پارکینسون، بیماری پارکینسون، دژنرسانس آهسته از سلول های مغز که کنترل جنبش را بر عهده دارند، حدود یک میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و هیچ درمانی ندارد. در حالی که علت دقیق بیماری پارکینسون ناشناخته است، یکی از ویژگی های رایج این بیماری، انباشت آهن در نورون ها، ایجاد آسیب و مرگ سلولی است. بعضی از پزشکان در حال حاضر با استفاده از یک ترکیب فلزی گیرنده به نام دفرکسیامین برای بالا بردن آهن اضافی در بیماران استفاده می کنند، اما به علت ظرفیت محدود دارو برای وارد شدن به مغز، نیاز به مقدار زیادی لازم است، که باعث عوارض جانبی جدی می شود. برای کاهش دوز موثر، یان ژونگ چانگ، Xin Lou، Guangjun Nie و همکارانش می خواستند از یکی از بخش های اصلی ویروس هاری استفاده کنند تا deferoxamine به مغز منتقل شود.

گلیکوپروتئین 29 بخشی از ویروس هاری است که به گیرنده سلول مغز متصل می شود و از مانع مغزی خون عبور می کند. محققان، گلیکوپروتئین 29 را به یک نانو ذرات پر از دفرکسیامین متصل کردند. سپس آنها نانوذرات آهن جذب را به مدل موشی بیماری پارکینسون تزریق کردند. سطوح آهن در مغز ما کاهش یافته است، آسیب مغزی کاهش می یابد و علائم بیماری را بدون عوارض جانبی برگشت می دهد. از آنجا که تمام اجزای عامل در حال حاضر برای استفاده در کلینیک مورد تایید قرار گرفته، محققان به سمت آزمایشات انسانی نگاه می کنند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن شیمی آمریکا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ترفند هاری می تواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4019

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *