عفونت E.coli باعث ایجاد هذیان در موش های سالم می شود

عفونت E.coli باعث ایجاد هذیان در موش های سالم می شود

672 0

فعال شدن سیستم ایمنی توسط یک عفونت می تواند به طور موقت ایجاد خاطرات طولانی مدت در موش های سالم را با کاهش سطح پروتئینی که برای سلول های مغز برای ارتباط جدید ایجاد شده، مختل کند . تحقیقات جدیدی که در eNeuro منتشر شده اند، نشان می دهد .

به نظر می رسد کاهش شناختی در پیری به عنوان بیماری آلزایمر تدریجی است. با این حال، یک وضعیت ناگهانی یا سریعتر عملکرد مغز به نام هذیان نیز در پیری رایج است، اما بسیار کمتر مورد مطالعه قرار می گیرد. اگر چه بیشتر افراد از دوره های هذیان بهبود می یابند، این قسمت ها، که می تواند با پاسخ ایمنی بیش از اندازه باعث شود، ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

سوزان پترسون و همکارانش قبلا دریافتند که موشهای 24 ماهه با این باکتری Escherichia coli آلوده شده اند و در مقایسه با موش های 3 ماهه پاسخ ایمنی طولانی مدت و اختلالات حافظه ای دارند. محققان در حال حاضر این یافته ها را به اثبات رسانده اند تا نشان دهند که پاسخ ایمنی در موش های سالم به مدت هشت تا 14 روز ادامه دارد و با کاهش میزان فاکتور نوروتروفیک (BDNF) حاصل از مغز، یک پروتئین است که باعث ایجاد حافظه بلند مدت در هیپوکامپ می شود . مدل میتوکندری هذیان که در این مطالعه توصیف شده است می تواند به تحقیق در آینده برای درک چگونگی عمل جراحی، عفونت و عوامل آسیب شناختی که سیستم ایمنی را فعال می کنند، عملکرد شناختی در افراد مسن را می آموزد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: عفونت E.coli باعث ایجاد هذیان در موش های سالم می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3721

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *