محققان روش جدیدی را برای نگاه کردن به ضربه مغزی نشان می دهند

محققان روش جدیدی را برای نگاه کردن به ضربه مغزی نشان می دهند

749 0

یک تیم تحقیقاتی دانشگاه ایالتی پورتلند در مورد ضربه مغزی یک نمودار تعاملی بسیاری از جنبه های آسیب مغزی آسیب دیده خفیف (TBI) از مشکلات خواب به اختلالات خلقی تا افزایش خطر ابتلا به زوال عقل و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و تأثیر آنها بر یکدیگر نشان داده است.

این نمودار و ارائه آن بر اساس وب سایت بخشی از مقاله جدیدی است که تیم در مرزهای مغز و اعصاب منتشر کرده است . این مقاله پیگیری یک مقاله است که گروهی که در پاییز گذشته منتشر کرده بودند، خواستار استفاده از علم سیستم به عنوان یک روش جدید برای درک ماهیت گیج کننده و پیچیده TBI بودند.

اریک کنزی، دانشمند ارشد سیستم های قدرتمند PSU، گفت: “این مقاله یک قدم بزرگ برای فراتر از تلاش اولیه است. نمودار حلقه علیه ما نشان می دهد که چگونه متغیرها و فرآیندهای خاص در تعامل با تأثیر بر بهبود استرس تأثیر می گذارند. با تجزیه و تحلیل الگوها در پویش بازخورد، می توانیم بهتر درک کنیم که چگونه بهبود می تواند تضعیف یا مانع شود.”

کنیز گفت که انجام تحقیقات استاندارد پزشکی می تواند متغیرهای خاصی از TBI را در انزوا بررسی کند، اما برای گرفتن عکس بزرگ طراحی نشده است. به همین دلیل است که او و تیمش در حال پیگیری یک رویکرد سیستم هستند که به دانشمندان کمک کرده است تا دیگر شرایط پیچیده مانند بیماری قلبی عروقی، چاقی، سوء مصرف مواد و افسردگی را درک کنند.

او گفت: “بازیابی از آسیب دیدگی و TBI به طور کلی بستگی به عوامل متنوعی دارد که با یکدیگر در ارتباطند. برای این پروژه، ما به سطح سیستم ها نزدیک شدیم تا چگونگی تعامل متغیرها را مشخص کنیم.” “ما می خواهیم بهتر درک کنیم که چرا برخی از مردم به نظر می رسد سریع از ضربه مغزی بهبود می یابند، در حالی که دیگران از علائم پایدار و نقص رنج می برند.”

کنزی گفت که این مدل اولیه کمک می کند محققان زمینه های جدیدی را برای تحقیق و توسعه، کمک به یک سیستم طبقه بندی جدید برای TBI و فعال کردن پزشکان در نظر گرفتن آسیب دیدگی از یک دیدگاه جدید کمک کند.

پلتفرم تعاملی از طریق مدل به کاربران می انجامد و به آنها اجازه می دهد تا با بزرگنمایی، پان، اتصالات، مشاهده نقل قول های پشتیبانی شده برای هر لینک در مدل، و نظرات خودشان را وارد کنند.

کنزی گفت: “ما دوست داریم ببینیم که کاربران درگیر و بازخورد ارائه می دهند. ما امیدواریم که این موضوع باعث بحث درباره چگونگی شناخت چالش های پیچیده پزشکی مانند TBI شود.”

این مقاله و نمودار، نقطه اوج چهار سال تحقیق است که توسط بنیاد تروما مغزی و وزارت دفاع تأمین شده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه دولتی پورتلند 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: محققان روش جدیدی را برای نگاه کردن به ضربه مغزی نشان می دهند. آخرین ویرایش: سپتامبر 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4075

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *