ویتامین D در برابر زوال عقل دفاع نمی کند

ویتامین D در برابر زوال عقل دفاع نمی کند

578 0

تحقیقات جدید از دانشمندان استرالیایی نشان داده است که ویتامین D (که معمولا به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود) بعید است که از افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر یا سایر اختلالات مرتبط با مغز محافظت کند.

یافته هایی که امروز در مجله علمی تغذیه ای منتشر شد، محققان موفق به کشف شواهد بالینی جامعی از ویتامین D به عنوان یک عامل عصبی محافظ نشدند.

” نویسنده ی کریستال Iacopetta، دانشجوی دکترای در دانشگاه آدلاید بیان کردند: کار ما بر خلاف باور در حال ظهور در برخی از محله ها نشان می دهد که سطوح بالاتری از ویتامین D می تواند به صورت مثبت بر سلامت مغز تاثیر بگذارد، بر اساس یک بررسی سیستماتیک بیش از 70 مطالعات پیش بالینی و بالینی، خانم Iacopetta نقش ویتامین D در سراسر طیف گسترده ای از بیماری های عصبی مورد بررسی قرار داد.

“مطالعات گذشته نشان داده اند که بیماران مبتلا به بیماری های نورودنژنتیک دارای سطوح پایین ویتامین D در مقایسه با افراد سالم جمعیت هستند.”

“این به فرضیه منجر شد که افزایش سطح ویتامین D یا از طریق قرار گرفتن در معرض اشعه UV و خورشید و یا مصرف مکمل های ویتامین D می تواند به طور بالقوه تاثیر مثبتی داشته باشد. اعتقاد عمومی جامعه این است که این مکمل ها می توانند خطر ابتلا به سرطان مغز را کاهش دهند و اختلالات مرتبط و یا  پیشرفت آنها را محدود کند. ”

“نتایج بررسی عمیق ما و تجزیه و تحلیل تمام ادبیات علمی با این حال، نشان می دهد که این مورد نیست و شواهد قانع کننده ای وجود دارد که از ویتامین D به عنوان عامل محافظتی برای مغز حمایت می کند.”

خانم Iacopetta معتقد است که ایده ویتامین D در مقایسه با ارزیابی تمام شواهد بالینی به عنوان یک محافظ مرتبط با عصب مبتنی بر مطالعات مشاهدات است، ” به عنوان مخالف به طور مستقیم  دلیل این رابطه را توضیح می دهد: تجزیه و تحلیل ما از روش ها، اندازه نمونه ها و اثرات در گروه های درمان و کنترل نشان می دهد که ارتباط بین ویتامین D و اختلالات مغزی احتمالا وابسته است. ما نمی توانیم نقش واضحتری را برای اثرگذاری عصبی حفاظت از ویتامین D برای هر یک از بیماریهایی که مورد بررسی قرار می گیریم، ایجاد کنیم.”

مارک هاچینسون، مدیر مرکز برتری بر روی نانوساختار بیوپوتنیک (CNBP) و استاد دانشگاه آدلاید با تحقیق و یافته هایش در مورد خانم Iacopetta مشغول به کار بودند. پروفسور هاچینسون می گوید: “این نتیجه مهم است و بر اساس یک بررسی بسیار گسترده و تجزیه و تحلیل داده های جاری و نشریات علمی مربوطه است.”

“ما باور غلطی را که موجب ایجاد ویتامین D در معرض نور خورشید برای مغز شما است، متوقف کردیم.”

جالب توجه است که پروفسور هاچینسون یادآور می شود که ممکن است شواهدی وجود داشته باشد که نور UV (نوردهی خورشید) می تواند به طور موثری در مغز تاثیر بگذارد، به غیر از آنچه که مربوط به سطح ویتامین D است.

او می گوید: “مطالعات اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند تاثیر مثبتی بر برخی اختلالات عصبی مانند مولتیپل اسکلروز داشته باشد. “ما شواهد حیاتی ارائه داده ایم که نور UV می تواند در فرایندهای مولکولی مغز تاثیر بگذارد به طریقی که هیچ ارتباطی با ویتامین D ندارد.”

پروفسور هاچینسون می گوید: “ما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهیم تا به طور کامل درک شود که چه اتفاقی می افتد.”

ممکن است این امر باعث شود که احساس خورشید حساس و ایمن برای مغز مفید باشد و عوامل جدید و هیجان انگیز در بازی وجود داشته باشد که ما هنوز باید شناسایی و اندازه گیری کنیم. ”

متاسفانه با این وجود به نظر می رسد ویتامین D، اگر چه برای زندگی سالم ضروری است، راه حل معجزه آور قرصهای آفتابی برای اختلالات مغزی نیست که بعضی از آنها به طور جدی امیدوار هستند. محققان در این بررسی سیستماتیک وابسته به دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای جنوبی و مرکز بیوتکنولوژی نانومقیاس (CNBP) مرکز ARC هستند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آدلاید 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ویتامین D در برابر زوال عقل دفاع نمی کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3062

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *