کشف بر روی رمز و راز مرگ سلول در MS روشن شده است

کشف بر روی رمز و راز مرگ سلول در MS روشن شده است

572 0

محققان دانشگاه آلبرتا یک فرایند منحصر به فرد از مرگ مغزی را کشف کرده اند که بر سلول هایی که بیشترین آسیب را در مولتیپل اسکلروزیس (MS) دارند، تاثیر می گذارد.

محققان پس از شناسایی پروتئین به نام پریپتوزیس یا مرگ آتشین توانستند آنزیم را در مغز که مسئول آن است، با استفاده از داروهایی که به طور بالقوه می توانند MS را درمان کنند، مسدود کنند.

کریس پاور، متخصص مغز و اعصاب، نویسنده اصلی این مطالعه و مدیرعامل مرکز MS UAlberta می گوید: “این می تواند یک تغییری در بازی باشد، زیرا ما یک مکانیزم اساسی کشف کردیم که سلول های مغزی در MS آسیب می زنند که موجب التهاب با تولید عصبی می شود. . “این دارو در حال حاضر شناخته شده است که در انسان ها ایمن است.”

MS یکی از بیماری های شایع مغز و نخاع است که در ابتدای زندگی افراد تاثیر می گذارد. در حال حاضر هیچ درمان دارویی برای MS وجود ندارد و علت آن ناشناخته است. به طور متوسط، 11 فرد مبتلا به MS روزانه تشخیص داده می شوند و آلبرتا یکی از بالاترین میزان بیماری در جهان است.

انتشار این مطالعه در PNAS نشان دهنده اولین تجزیه و تحلیل مولکولی pyroptois در مغز انسان است. Pyroptosis یک نوع مرگ برنامه ریزی سلولی است که با التهاب همراه است، اما نقش آن در MS پیش از این ناشناخته بود. مهم این است که آزمایشگاه Power قادر به نشان دادن pyroptois در هر دو بافت مغز از بیماران MS و در مدل آزمایشگاهی MS بود.

کارن لی، معاون ریاست پژوهش در انجمن مؤسسه کانادا، گفت: “یافته های این مطالعه نقش کلیدی در زمینه MS در شناسایی یک مکانیزم جدید است که به پیشرفت MS منجر می شود. انجمن MS کانادا توسط نتایج این مطالعه تشویق شده است و این به معنای افرادی است که با MS زندگی می کنند. امیدوار است که راه دیگری پیدا کند که از طریق آن می توان گزینه های درمان را برای جلوگیری از MS در مسیر خود بررسی کرد.”

آزمایشگاه Power متوجه شد که دارو شناخته شده به عنوان VX-765 محافظ oligodendrocytes، سلول هایی است که عصب را در مغز عایق بندی می کنند و در معرض آسیب MS قرار دارند. VX-765 در حال حاضر در آزمایشات بالینی برای صرع است.

Brienne McKenzie، اولین نویسنده در این مطالعه و یک دانشجوی دکترا در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی U، گفت: “ما فکر می کنیم که این دارو چرخه التهاب عصبی را مختل می کند و بنابراین جلوگیری از دست رفتن سلول های مغزی در آینده در MS است.”

قدرت و تیم او معتقدند که شناسایی این مکانیزم همچنین دربهای شاخص های جدید برای نظارت بر پیشرفت بیماری MS را باز می کند، که از زمانیکه علائم می تواند بین بیماران متفاوت باشد، چالش برانگیز است.

آیناندرا نات، مدیر کل موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی در موسسه ملی بهداشت در Bethesda، گفت: “درمان های موجود MS برای کاهش التهاب کار می کنند، اما هیچ چیز به سلول های مغز خود اهدا نمی کند. این مقاله راه جدیدی را که از لحاظ بالینی مرتبط است و مسیرهای جدید درمان را باز می کند و سبب جلوگیری از آسیب سلولی می شود، شناسایی کرده است.”

این مطالعه با همکاری یک آزمایشگاه در موسسه ملی بهداشت در واشنگتن دی سی انجام شد. انجمن MS کانادا و بنیاد بیمارستان دانشگاه حمایت مالی از این تحقیق را تأمین کردند.

” جویس مالکمن قانون رئیس بنیاد بیمارستان دانشگاه می گوید: “بنیاد بیمارستان دانشگاه افتخار دارد که مدرک دکترای قدرت در زمینه پیشگامان تحقیق باشد. در کنار اهداکنندگان سخاوتمندانه ، دکتر برق در کشف خود و به دنبال موفقیت های آینده خود هستیم.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آلبرتا دانشکده پزشکی و دندانپزشکی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: کشف بر روی رمز و راز مرگ سلول در MS روشن شده است. آخرین ویرایش: سپتامبر 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3574

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *