تمام نشانه های دروغگویی در جلسه خواستگاری

نوشته شده برای at 12:34 ب.ظ
147 0

یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد در زندگی ازدواج می باشد، اشتباه در انتخاب می تواند آینده فرد را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله نشانه های دروغگویی در خواستگاری ذکر شده است که می تواند به زوجین در انتخاب درست و صحیح همسر آینده کمک کند.

شناخت خواستگار

شناخت خواستگار نیاز به دقت زیادی دارد برای این کار می توانید به مشاور ازدواج مراجعه کرده و از نظر تخصصی او کمک بگیرید.

بخاطر داشته باشید که زندگی با فرد دروغگو ممکن نمی باشد بنابراین حتما به علائم زیر توجه کنید. علاوه بر این بخاطر داشته باشید که فردی که بیان می کند همیشه واقعیت را می گوید بیش تر احتمال دارد که دروغ بگوید.

حرف زدن وسواسی

سعی کنید سوالات خود را به اشکال متفاوت مطرح کنید، اگر عصبی یا نگران شد ممکن است دروغ گفته باشد زیرا افراد دروغ گو حافظه کوتاهی دارند و نگران هستند که نتوانند پاسخ یکسانی ارائه دهند. البته این همیشه به این معنی نمی باشد، توجه داشته باشید که جلسه خواستگاری باعث استرس طرفین می شود بنابراین ممکن است با استرس پاسخ دهند یا نگران به نظر برسند.

پیشنهاد مشاور: دروغ و پنهان کاری در ازدواج، چه مسائلی را نباید پنهان کرد؟

نشانه های دروغگویی در جلسه خواستگاری

ژست های مخصوص| نحوه پرسیدن سوالات خواستگاری

سرفه کردن مکرر، دزدیدن چشم ها، عقب بردن تنه و تکان دادن بیش از حد پا می تواند نشانه اضطراب فرد باشد، البته باز هم بخاطر داشته باشید که اضطراب او ممکن است مربوط به جلسه خواستگاری باشد.

زبان بدن همیشه می تواند کمک کننده باشد، بسیاری از افراد تصور می کنند که زبان بدن معنی خاصی به دنبال ندارد اما با توجه به جزئیات می توان به بسیاری از نکات پی برد. ناهماهنگی میان زبان با زبان بدن می تواند به شما در تشخیص دروغ کمک کند. به طور مثال اگر جواب مثبت بدهد ولی سر خود را به نشانه نه تکان بدهد یا عقب ببرد یعنی دروغ می گوید یا به حرف خود مطمن نیست.

صدای خیر زیر یا خیلی بم

بسیاری از روانشناسان اعتقاد دارند که صدا می تواند نشان دهد که فرد دروغ می گوید یا خیر. زیرا این مغز ماست که صدا را کنترل و تنظیم می کند بنابراین تن صدا اهمیت زیادی دارد. فرد دروغ گو از آشکار شدن دروغ خود می ترسد بنابراین تن صدای خود را تغییر می دهد.

ارائه جزئیات کم| نحوه پرسیدن سوالات خواستگاری

افراد دروغگو سعی می کنند از ارائه جزئیات خودداری کنند یا به زمان زیادی برای فکر کردن در مورد جزئیات نیاز دارند. بنابراین هنگام پرسش سوالات سعی کنید جزئیات را نیز در نظر بگیرید. اگر سوالات را تنها با یک جمله پاسخ می دهد می توانید با سوالات دیگر جزئیات را مشخص کنید.

هماهنگی با پاسخ های شما

برخی اوقات متوجه می شوید که طرف مقابلتان تمام پاسخ های خود را تغییر می دهد تا با شما هماهنگ شود. البته توجه داشته باشید که این کار ممکن است برای جلب محبت شما بوده و قصد دروغگویی نداشته باشد اما پرسش سوالات متفاوت و جزئی می تواند به شناخت بهتر کمک کند.

دروغ برای بسیاری از افراد یک وسیله است که باعث می شود جذاب تر به نظر رسیده و زندگی خود را پرهیجان تر نشان دهند. در حقیقت دروغ به آن ها هیوتی می دهد که در حقیقت وجود ندارد.

تنفس آن ها تغییر می کند

وقتی دروغ می گوییم بدن ما پاسخ می دهد. ضربان قلب و جریان خون ما تغییر می کند، به این معنی که سنگین تر نفس می کشیم و حتی ممکن است به سرفه افتاده یا احساس کنیم که شروع به قرمز شدن می کنیم.

سعی می کنند بحث را تغییر دهند

افرادی که نمی خواهند واقعیت را در مورد موضوع بیان کنند سعی می کنند بحث را تغییر داده یا از موضوع فرار کنند. اگر حرف های آن ها به چالش کشیده شود بسیار عصبی و پرخاشگر شده و سعی می کنند با پرخاشگری شما را مقصر جلوه دهند.

عزت نفس پایین

افراد دروغگو عزت نفس پایینی داشته و حتی درگیر اضطراب هستند بنابراین از دروغ کمک می گیرند تا ضعف خود را پنهان کرده و شخصیت بزرگی برای خودشان بسازند.

انواع مختلف دروغ| شناخت خواستگار

برای تشخیص دروغ ابتدا باید انواع آن را بدانید، در ادامه بارز ترین انواع دروغ ذکر شده است:

  • ابهامات، اطلاعات غیر مستقیم، مبهم یا متناقض
  • اغراق، دست کم گرفتن یا کم اهمیت جلوه دادن حقیقت
  • پنهان کاری،  گفتن تنها بخشی از داستان
  • دروغ‌های عمدی، عمداً داستان جدیدی درست می‌کنند
  • دروغ های بزرگ و پر خطر (خیانت، دزدی و کارهای خطرناک)

8 دلیلی که دروغگویی برای روابط سمی است| مشاوره خواستگاری

1. دروغ اعتماد را از بین می برد

واضح ترین تأثیری که دروغ بر رابطه می گذارد، از بین رفتن اعتماد فرد به دیگران می باشد. دروغ و اعتماد نمی توانند با هم وجود داشته باشند و در نهایت اولی دومی را نابود خواهد کرد.

اعتماد آنقدر برای یک رابطه قوی و موفق ضروری است که وقتی از دست می رود، احتمال فروپاشی رابطه بسیار زیاد می شود.

2. دروغ نشان دهنده عدم احترام است

گفتن حقیقت، صرف نظر از آنچه که هست، احساس احترام را به فرد منتقل می کند و به آن ها ثابت می کند که طرف مقابل شان برای رابطه ارزش زیادی قائل است.

3. دروغ نشان دهنده خودخواهی است

وقتی کسی دروغ می گوید، اساساً منافع شخصی خود را بر منافع دیگران ترجیح می دهد. عدم تمایل آن ها به گفتن حقیقت نشانه دیگری است که نشان می دهد برای آن ارزش زیادی قائل نیستند.

5. احساس حماقت برای باور دروغ

لحظه ای که متوجه می شوید به شما دروغ گفته اند، لحظه ای بسیار ناخوشایند است. وقتی چشمان شما به حقیقت باز می شود، از اینکه در دام دروغ ها افتاده اید احساس حماقت کرده و خشمگین می شوید. در این شرایط دروغ باعث ایجاد فاصله میان شما شده و به مرور رابطه به سمت جدایی کشیده می شود.

6. دروغگو خودش را هم فریب می دهد

پیامدی که اغلب نادیده گرفته می شود این است که فرد دروغگو به خودش نیز دروغ می گوید. در اصل، آن ها هویت واقعی خود را انکار کرده و به دنبال این هستند که شخصی باشند که نیستند. بنابراین پس از مدتی حتی فراموش می کنند که در حقیقت چه باوری داشته و چگونه بوده اند.

متاسفانه دروغ به راحتی می تواند به یک عادت مخرب تبدیل شود، به همین دلیل است که فرد دروغگو به مرور در مورد همه چیز دروغ گفته و نمی تواند این عادت خود را به راحتی کنار بگذارد.

7. دروغ باعث عدم تعادل رابطه می شود

برای اینکه رابطه در طول زمان تاب آورده و امتحانات زندگی روزمره را تحمل کند، هر دو طرف باید تعهد و انرژی برابری به آن بدهند. این تعادل احساس شراکتی را ایجاد می‌کند که دو نفر را به هم پیوند می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد که به یکدیگر اعتماد کرده و بهم تکیه کنند.

دروغ این تعادل طبیعی را به هم می زند و باعث می شود ترازو به یک طرف خم شود. کسی که به او دروغ گفته شده، ممکن است احساس کند که قلب و روح خود را به خطر انداخته است و رابطه ای را شروع کرده است که ارزش ندارد.

8. دروغ باعث دروغ می شود

یک دروغ به دروغی دیگر منجر می شود و حتی ممکن است فرد به یک دروغگوی همیشگی تبدیل شود که دیگر حتی در موارد جزئی و بی اهمیت نیز دروغ می گوید.

متأسفانه دروغ های متعدد باعث شعله ور شدن شعله های آتش می شود که در نهایت هر حسی را که زمانی وجود داشته است فرا می گیرد و رابطه را به خاکستر تبدیل می کند.

در جایی که دروغ به امری عادی تبدیل شود، هیچ رابطه ای نمی تواند سالم بماند.

منبع : تمام نشانه های دروغگویی در جلسه خواستگاری 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: تمام نشانه های دروغگویی در جلسه خواستگاری. آخرین ویرایش: ژوئن 19, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10198

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *