افشای عوامل خطر ژنتیکی برای بیماری آلزایمر

افشای عوامل خطر ژنتیکی برای بیماری آلزایمر

580 0

قوی ترین عامل خطر ژنتیکی برای بیماری آلزایمر ممکن است توانایی مغز را برای تبدیل منبع سوخت اولیه به انرژی قابل استفاده کاهش دهد، مطالعه ای راجع به موش ها منتشر شده در JNeurosci پیدا می کند . این تحقیق پیشنهاد می کند که استراتژی های درمانی که باعث انتقال انرژی مغز در حامل های ژنی خطر می شوند، می تواند به کاهش خطر یا تاخیر در شروع بیماری کمک کند.

تقریبا 20 درصد از مردم نسخه آپوپوپروتئین انسانی نامیده می شوند که ApoE4 نامیده می شود که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد، در حالی که پنج درصد افرادی که ApoE2 نادر تولید می کنند، برخی از آنها محافظت در برابر آلزایمر را نشان می دهند.

Liqin Zhao و همکارانش تأثیر این تغییرات ApoE را بررسی کردند و علاوه بر رایج ترین ApoE3 که خطر یا حفاظت در برابر بیماری آلزایمر را فراهم نمی کند بر واکنش های شیمیایی بدن گلوکز و کتون را به شکل انرژی مورد استفاده قرار می دهند.

مغزهایی که سه نوع پروتئین را بیان می کنند، فرآیند متفاوت را انجام می دهند، که ممکن است اثرات متمایز آنها بر خطر و حفاظت از آلزایمر را تحت تأثیر قرار دهد. در حالی که مغز ApoE4 برای استفاده از گلوکز تلاش می کرد، به نظر می رسید که  بدن از کتون و منبع سوخت ثانویه مغز استفاده کند تا کمبود انرژی را جبران کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: افشای عوامل خطر ژنتیکی برای بیماری آلزایمر. آخرین ویرایش: سپتامبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3166

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *