تحریک مغزی عمیق نشان دادن وعده برای بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف بیش از 65 سال است

تحریک مغزی عمیق نشان دادن وعده برای بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف بیش از 65 سال است

745 0

تجزیه و تحلیل گروهی از داده ها از محاکمه ADvance نشان داده است که شرکت کنندگان در سن 65 سالگی بیشترین سود را از تحریک عمیق مغز فرنیکس (DBS-f) به دست می آورند، همانطور که در داده های یافته شده در مرحله 2 (12 – 24 ماه) محاکمه فاز دوم آمده است.

یافته های امروز که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده ، توسط گروهی از محققان به رهبری دکتر آندرس لوزانو در مرکز بیماری های عصبی Krembil مرکز پزشکی تورنتو (KNC)، پیشگام بالقوه مشخصات بیمار برای درمان DBS-f و بیماری آلزایمر می باشد. جنبه های نورولوژی و روانشناسی محاکمه در تورنتو به ترتیب توسط متخصص مغز و اعصاب دکتر Peter Tang-wai و متخصص روانپزشک دکتر مری پات مک آندروس مطرح شد.

به منظور بررسی بیشتر مزایای این جمعیت شناختی، تیم تحقیقاتی به زودی شروع به آزمایش فاز3، چند محوری در مورد اثرات DBS-f در 140 بیمار بالای 65 سال خواهد کرد.

دکتر آندرس لوزانو، جراح مغز و اعصاب و پژوهشگر اصلی این مطالعه می گوید: “ما از این یافته ها تشویق می شویم زیرا آنها همچنان به ما کمک می کنند تا شناسایی افرادی که از DBS به درمان بیماری آلزایمر کمک می کنند و بیشتر بدانند. با توجه به تعداد کمی از درمان های موجود و بروز Alzheimer’s تنها انتظار می رود که افزایش یابد، ما واقعا باید تمام درمان هایی را که به نظر می رسد برای بیماران سودمند است، کشف کنیم.”

این آخرین نتایج از سال دوم داده های آزمایشی ADVance که داده های سال اول آن در سال 2016 منتشر شد، گرفته شد. در این آزمایش، چهل و دو بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف در یک مراحل بالینی تصادفی دوسوکور آزمایش شده و با الکترودهای DBS به کار برده شده در فونیکس و یک بسته نرم افزاری از الیاف عصبی در مغز که سیگنال های هیپوکامپ را حمل می کنند و به مدت دو سال به طول می انجامد.

در 12 ماه اول آزمایش، برای اندازه گیری بهتر تاثیر تحریک الکتریکی در مغز، بیماران به طور تصادفی به گروه تحریک شده «در» یا «خاموش» پس از اعمال روش و بررسی منتقل شدند. پس از این مرحله پیگیری کامل شد، تمام بیماران سپس الکترودهای خود را روشن کردند و به مدت 12 ماه ادامه دادند.

در مرحله دوم 12 ماهه، محققان مشاهدات مشابهی را که در مرحله اول دیده بودند، نشان می دادند: اگر چه در نتایج شناختی بین متقاضیان مطالعه تفاوت معنی داری وجود نداشت که دستگاه را درست پس از عمل جراحی کرده بودند و کسانی که آن را روشن کرده بودند پس از 12 ماه، کسانی که 65 سال و بالاتر دیده می شوند، پیشرفت کُندتر از آلزایمر را تجربه می کنند، از جمله افرادی که در این سن، بدون در نظر گرفتن زمان از دستگاه استفاده می کنند.

لوازانو می گوید: “مرحله بعدی تحقیقات ما به تعیین اینکه آیا این مزیت مشاهده شده چیزی است که ما همچنان در این گروه سنی مشاهده می کنیم، استاد دانشگاه و رئیس گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه تورنتو است. اگر این کار را می کند، این به طور بالقوه می تواند درمان ما را برای بیماری آلزایمر خفیف و دیررس به ما ارائه دهد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط شبکه بهداشت دانشگاه 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تحریک مغزی عمیق نشان دادن وعده برای بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف بیش از 65 سال است. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3490

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *