سلول های بنیادی در میان عوامل منجر به ضایعات مغزی در مولتیپل اسکلروزیس می شود

سلول های بنیادی در میان عوامل منجر به ضایعات مغزی در مولتیپل اسکلروزیس می شود

681 0

مولتیپل اسکلروز (MS) بیماری مزمن ایمنی سیستم عصبی مرکزی است. سلول های ایمنی خود بدن حمله کرده و به لایه ای که سلول های عصبی را در مغز و نخاع احاطه کرده است، آسیب می رساند، که بر توانایی آنها در ارتباط با یکدیگر تاثیر می گذارد. بیماری، که حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد، علت شایع ناتوانی در بزرگسالان جوان است و به ویژه در زنان بیشتر است. MS می تواند به اختلالات عصبی شدید مانند مشکلات حسی، درد و علائم فلج منجر شود.

سلول های B سلول های T را فعال می کند

گروهی که به رهبری مغز متخصص مغز و اعصاب Roland Martin و ایمونولوژیست Mireia Sospedra در دانشگاه Zurich (UZH)، بیمارستان دانشگاه Zurich (USZ) و محققان موسسه Karolinska در سوئد در حال حاضر کشف یک جنبه کلیدی در پاتوژنز MS است. “ما توانستیم برای اولین بار نشان دهیم که بعضی سلول های بنیادی و سلول های سیستم ایمنی بدن که تولید آنتی بادی ها را دارند، سلول های T خاصی را ایجاد می کنند که باعث التهاب در مغز و ضایعات سلول های عصبی می شوند”، رولان مارتین، مدیر برنامه اولویت تحقیقاتی بالینی در مورد بیماری مولتیپل اسکلروز در UZH می باشد.

داروهای رمان MS به سلولهای B حمله می کنند

رولاند مارتین توضیح می دهد: تا همین اواخر تحقیقات MS به طور عمده بر روی سلول های T یا سلول T helper تمرکز داشتند. آنها “نگهبانان” سیستم ایمنی هستند، که برای مثال صدای زنگ را اگر ارگانیسم با یک ویروس یا باکتری آلوده است. در حدود یک نفر در 1000 نفر، توانایی سلول ها برای تمایز بین ساختارهای داخلی بدن ، آشفته می شود. سلول های T اشتباه شروع به حمله به بافت عصبی خود بدن MS شروع می شود. با این حال، سلول های T تنها علت این نیستند.”یک کلاس از داروهای MS به نام Rituximab و Ocrelizumab به ما اعتقاد داشت که سلولهای B نیز نقش مهمی در پاتوژنز بیماری ایفا می کنند. این داروها سلولهای B را از بین می برد، که به طور موثر مهار التهاب مغز و انعطاف پذیری را در بیماران ایجاد می کند.

“سلول B” “همبستگی” نشان داد

” راولند مارتین می گوید: محققان نقش سلولهای B را با استفاده از یک سیستم آزمایشی in-vitro که نمونه های خون را تجزیه و تحلیل کردند، تأسیس کرد. خون افراد مبتلا به MS منجر به افزایش سطح فعال سازی و تقسیم سلولی میان سلول های T حمله به غلاف میلین بدن که سلول های عصبی را احاطه کرده است. این توسط سلول های B در ارتباط با سلول های T ایجاد شده است. هنگامی که سلول های B حذف شدند، محققان دریافتند که آن را به طور موثر بازدارندگی سلول های T را مهار می کند. این به این معنی است که ما اکنون می توانیم مکانیزم های قبلا نامشخص این داروهای MS را توضیح دهیم.

سلولهای T فعال شده به مغز مهاجرت می کنند

علاوه بر این، تیم همچنین کشف کرد که سلول های T فعال در خون به طور قابل توجهی شامل آنهایی که در مغز بیماران مبتلا به MS دیده می شوند در طی زخم های این بیماری است. این مشکوک است که باعث التهاب می شود. مطالعات بیشتری نشان داد که این سلول های T تشخیص ساختار پروتئینی است که توسط سلول های B و سلول های عصبی در مغز تولید می شود. پس از فعال شدن در خون محیطی، سلول های T به مغز مهاجرت می کنند، جایی که آنها بافت عصبی را از بین می برند. “یافته های ما نه تنها توضیح می دهد که چگونه داروهای جدید MS اثر می گذارد، بلکه راه را برای روش های جدید در تحقیقات و درمان های اولیه برای MS هموار می کند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه زوریخ 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سلول های بنیادی در میان عوامل منجر به ضایعات مغزی در مولتیپل اسکلروزیس می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3293

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *