مطالعه مغز راهی برای درمان علایم شایع و زودرس می باشد

مطالعه مغز راهی برای درمان علایم شایع و زودرس می باشد

547 0

دانشمندان یک رویکرد بالقوه را برای درمان یکی از رایج ترین علل زوال عقل و التهاب در افراد مسن کشف کرده اند.

مطالعات انجام شده در موش های صحرایی نشان می دهد که درمان می تواند تغییرات در رگ های خونی مغزی را که موجب بیماری می شود، معکوس کند.

درمان همچنین جلوگیری از آسیب به سلول های مغزی ناشی از این تغییرات رگ های خونی، افزایش امید به این که درمان آن را برای زوال عقل ارائه کند.

بیماری عروق کوچک یا SVD علت اصلی دمانس است و همچنین می تواند علائم بیماری آلزایمر را بدتر کند. این مسئول تقریبا نیمی از موارد دمانس در انگلستان است و عامل اصلی سکته مغزی است و تقریبا در هر پنج مورد آن را تشکیل می دهد.

بیماران مبتلا به SVD از اسکن مغزی تشخیص داده می شوند که آسیب به ماده سفید را تشخیص می دهند و یکی از عناصر کلیدی سیم کشی مغز می باشد.

تاکنون مشخص نشده است که چگونه تغییرات در رگ های خونی در مغز مرتبط با SVD سبب آسیب به سلول های مغزی می شود.

یک تیم تحت هدایت دانشگاه ادینبورگ دریافت که SVD زمانی رخ می دهد که سلول هایی که رگ های خونی کوچک مغز را تشکیل می دهند، ناکارآمد می باشند. این باعث می شود آنها یک مولکول را به مغز کشانده شوند.

این مولکول تولید لایه محافظتی را که سلولهای مغز  موسوم به میلین را احاطه کرده متوقف می کند، که منجر به آسیب مغزی می شود.

آزمایشات درمانی موشها با داروهایی که سلولهای عروق خونی را از بی اختیاری متوقف می کنند، علائم SVD را از بین می برد و از آسیب مغزی جلوگیری می کند.

محققان می گویند که مطالعات بیشتری باید آزمایش کنند که آیا درمان نیز به درستی انجام می شود، زمانی که بیماری به طور جدی ایجاد شده است. آنها همچنین باید بررسی کنند که آیا درمان می تواند علائم زوال عقل را تغییر دهد یا خیر.

تهوع و استفراغ یکی از بزرگترین مشکلات جامعه است، چرا که مردم زندگی طولانی تر و جمعیت را تشکیل می دهند. برآوردها نشان می دهد که تقریبا 47 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل در دنیا زندگی می کنند و انتظار می رود که هر 20 سال یکبار این بیماری ها دو برابر شود و تا سال 2050 بیش از 115 میلیون نفر افزایش یابد.

این تحقیق که در Science Translational Medicine منتشر شده است، در مرکز پزشکی مجازی تحقیقات پزشکی و موسسه تحقیقاتی Dementia انگلستان در دانشگاه ادینبورگ انجام شد. این بودجه توسط MRC، تحقیقات آلزایمر انگلستان و Fondation Leducq تامین می شود.

پروفسور آنا ویلیامز، رهبر گروه مرکز توانبخشی MRC دانشگاه ادینبورگ، گفت: “این تحقیقات مهم به ما كمك می كند تا بدانیم كه چرا بیماری عروق كوچك اتفاق می افتد و ارتباط مستقیمی بین عروق خونی و تغییرات در مغز ایجاد می شود كه با التهاب زوال مرتبط است همچنین نشان می دهد که این تغییرات ممکن است برگشت پذیر باشد، که راه را برای درمان های بالقوه راه اندازی می کند. ”

دکتر سارا امریسیو، سرپرست تحقیقاتی در زمینه تحقیقات آلزایمر انگلیس گفت: “تغییرات در تأمین خون در مغز نقش مهمی در بیماری آلزایمر و همچنین علت مستقیم آلزایمر دمانس ایفا می کند. این پژوهش پیشگامانه یک پیوند مولکولی بین تغییرات را نشان می دهد رگ های خونی کوچک در مغز و آسیب به ماده سفید عایق که سلول های عصبی را برای ارسال سیگنال در اطراف مغز کمک می کند.

“یافته ها نشان دهنده یک جهت امیدوار کننده برای تحقیق در درمان است که می تواند اثرات مضر تغییرات رگ های خونی را محدود کند و به حفظ سلول های عصبی برای مدت طولانی کمک کند. در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که بیماری آلزایمر را کُند کند و یا درمان کند و درمان هایی برای کمک به افرادی که با آنها زندگی می کنند. تحقیقات آلزایمر در انگلیس بسیار خوشحال کننده است که کمک مالی این تحقیقات ابتکاری، که تنها به لطف کار طرفداران اختصاص داده شده امکان پذیر است. ”

دکتر ناتان ریچاردسون، سرپرست پزشکی مولکولی و سلولی MRC، اظهار داشت: “این مطالعه نمونه ای عالی از چگونگی استفاده از علم کشف نوآوری در مکانیزم های بازسازی می تواند برای بهبود درک ما از تغییرات عروق در معرض دمانس باشد. این تحقیق در موش ها انجام می شود می شود که فرصت های جدید برای توسعه درمان برای بیماری عروق کوچک مغزی را فراهم می کند. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ادینبورگ 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مطالعه مغز راهی برای درمان علایم شایع و زودرس می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3108

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *