چگونه چربی شکم می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد

چگونه چربی شکم می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد

604 0

محققان می گویند نسبت کمر به ران و شاخص توده بدنی، می تواند شاخص شانس شما را برای ایجاد زوال عقل بیشتر کند.

پازل علمی نهایی مربوط به علت دمانس هنوز حل نشده است.

با این حال، یک مطالعه جدید کاهش شناختی، با تمرکز بر ارتباط احتمالی بین چربی شکم و مغز، ممکن است ما یک قطعه پازل را نزدیک تر کرده است.

این مطالعه که در مجله تغذیه بریتانیا گزارش شده است ، ارتباط بین چاقی و توانایی های شناختی را در بزرگسالان 60 ساله و بالاتر بررسی می کند.

دانشمندان پیش از این چاقی و زوال عقل را مورد بررسی قرار داده اند و نتیجه گرفته اند که داشتن اضافه وزن به نظر می رسد مرتبط است.

اما در خانه جدید مطالعه در مورد اینکه چگونه توانایی های شناختی بزرگسالان چاقی تحت تاثیر چاقی قرار دارند.

دکتر Howard Fillit مدیر اجرایی و مدیر ارشد علمی برای بنیاد Discovery Drug Alzheimer است.

فیلیت به Healthline گفت: بزرگسالان بیش از 60 سال به عنوان گروه سنی “بیشتر تحت تأثیر اختلالات شناختی قرار دارند، عمدتا مبتلا به زوال عقل، عمدتا ناشی از آلزایمر است.”

این گروه سنی در مقایسه با وزن خود، درصد قابل توجهی دارد.

به گفته Fillit، 10 درصد از افراد بالای 65 سال با چاقی مبارزه می کنند.

5.7 میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری آلزایمر هستند . تا سال 2050، این گروه تخمین زده می شود تا تقریبا 16 میلیون نفر افزایش یابد .

خطرات چربی شکم

محققان می گویند که چربی شکم به جای شاخص توده بدنی (BMI) یک نشانه مهمتر از این است که کاهش وزن ممکن است به جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

“”فیلیت توضیح داد: چربی مرکزی یک بافت التهابی است. التهاب خطر بزرگی برای اختلالات شناختی است،

متخصص آلزایمر برای درک آنچه که به معنی تجربه نقص شناختی است، به شما در مورد احساسات شما فکر می کند وقتی که شما بیمار هستید.

برای اکثر ما، به اصطلاح “رفتار بیماری” باعث می شود ما احساس خستگی، افسردگی پیدا کنیم و سخت است تمرکز کنیم. ”

نسبت دور کمر به ران

محققان این مطالعه همچنین نتیجه گرفتند که نسبت دور کمر به ران (WHR) روش خوبی برای اندازه گیری چربی مرکزی نسبت به BMI است.

فیلیت گفت: “به خصوص در افراد مسن که توده عضلانی را با پیری از دست می دهند.” شاخص توده بدنی شاخصی کمتر از چاقی مرکزی (یعنی چربی شکم) است.

علاوه بر این، پروژه تحقیقاتی از نظریات پشتیبانی می کند که چاقی خطر ابتلا به نقص شناختی را به سه طریق افزایش می دهد:

التهاب

اختلالات متابولیک مانند مقاومت به انسولین

عدم تمرینات ورزشی

Fillit توصیه می کند که افراد چربی شکم را بعنوان عامل خطر برای سلامت ضعیف، از جمله بیماری های قلبی و دیابت و همچنین اختلال شناختی و زوال عقل، مشاهده کنند.

دکتر الکساندرا سواوا، متخصص داخلی و متخصص چاقی تایید شده در هیئت مدیره، SoWell Health، تمرین کاهش وزن و سلامتی در شهر نیویورک را تاسیس کرد. او همچنین مدرس بالینی پزشکی در دانشگاه نیویورک است.

Sowa برخی از بینش ها را به تفاوت بین تکیه بر BMI به عنوان یک ابزار اندازه گیری در برابر WHR ارائه می دهد.

“BMI او به Healthline گفت: راهنمای اندازه گیری مفید اما دقیق است. این به وزن و قد توجه دارد و همیشه اندازه گیری قابل اعتماد از چربی بدن نیست. »

او افزود: در مقابل،  WHR “اهمیت بیشتری بر روی چربی احشایی، یک عضو غدد درون ریز است که هورمون ها و مواد شیمیایی را که با پیشرفت بیماری ارتباط دارند، ترشح می کند. WHR  با تقسیم دور کمر توسط محدوده لگن تعیین می شود. مطمئن باشید که کوچکترین قسمت کمر و بزرگترین ناحیه کمر خود را اندازه گیری کنید.

سازمان بهداشت جهانی WHR سالم را 0.85 و یا کمتر برای زنان و 0.9 یا کمتر برای مردان می داند . WHR بیش از 0.85 در زنان و یا بیش از 0.9 در مردان شاخص چاقی است.

نحوه استفاده از این اطلاعات

در مطالعه جدید محققان “فرض بر این بود که افزایش پروتئین واکنش C از چربی شکم یکی از عوامل کاهش عملکرد شناختی است.”

او می گوید: “آنچه که به آن می رسد این است: چربی بیش از حد بدن باعث التهاب می شود و التهاب منجر به بیماری می شود.” سیا نتایج مطالعه را مثبت نشان می دهد.

با افزایش نرخ چاقی و کاهش شناختی، او می گوید “امیدوار است که علم مبتنی بر شواهد شناسایی ارتباط بین این دو بیماری بسیار سنگین است.” سوا تاکید کرد که چاقی قابل پیشگیری و قابل درمان است.

در نهایت، جلوگیری از چاقی “ممکن است مانع توسعه بیماری دیگری مانند دمانس شود یا حداقل کاهش یابد.”

بیل Lagakos، که دارای دکترا در بیوشیمی و فیزیولوژی تغذیه، روشن است که “وزن نرمال” به عنوان WHR کمتر از 0.8 در زنان و کمتر از 0.9 در مردان تعریف می شود.

او گفت: اگر WHR شما بالاتر از این محدودیت ها باشد، ممکن است “وزن بیش از اندازه در ناحیه شکم شما” ذخیره شود. بر اساس این مطالعه، این بدان معناست که “شما ممکن است خطر بیشتری از کاهش شناختی داشته باشید.”

لاگوسا، نویسنده “کالبد ناپسند، نادرست”، توصیه می کند که کاهش وزن و ورزش به عنوان مداخلات امیدوار کننده ترین برای کسانی که چربی شکم بیش از حد دارند.

وی افزود: برای پیدا کردن طرح کاهش وزن مناسب، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود و “پیدا کردن آنچه که برای شما کار می کند” را بررسی کنید.

Lagakos به Healthline گفت: “برای بعضی ها، غذاهای صنعتی را ترک می کند.”دیگران نیازمند برنامه های محدود کننده ای مانند رژیم غذایی کتونی یا کم چرب هستند. یک رژیم غذایی و ورزش را پیدا کنید که می توانید آن را حفظ کنید. ”

Lagakos که بر روی التهاب، دیابت و زیست شناسی دوران جوانی تمرکز کرده است، در پی مطالعات پس از آن، اشاره کرد که تحقیقات پیگیری می تواند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه جلوگیری از کاهش شناختی ارائه دهد.

“یک مطالعه درباره ، چاقی و شناخت را در ابتدای مطالعه، و سپس آنها را برای یک مقدار از پیش تعیین شده زمان پیگیری کردند و اگر این انجمن همچنان باقی بماند، مطالعات بیشتری برای تعیین مکانیزم برای تعیین پیشگیری، درمان، مدیریت، درمان و … انجام خواهد شد.

منبع:تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه چربی شکم می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. آخرین ویرایش: آگوست 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2491

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *