موش پس از سکته مغزی با ژل زیستی بازسازی می شود

موش پس از سکته مغزی با ژل زیستی بازسازی می شود

690 0

محققان UCLA در شماره 21 ماه مه مواد طبیعت ، در یک یافته جدید از نوع خود، یک ژل جدید سکته مغزی به بهبود  نورون ها و عروق خونی در موش ها با مغز آسیب دیده کمک کرد .

دکتر س. توماس کارمایکل، استاد و رئیس بخش مغز و اعصاب در UCLA، گفت: “ما این آزمایش را در موش آزمایشگاهی انجام دادیم تا بتوانیم مغز را در یک مدل سکته مغزی ترمیم کنیم و منجر به بهبودی شود. این مطالعه نشان داد که بافت مغز جدید می تواند در آنچه که قبلا فقط یک اسکار غیر فعال بود پس از سکته مغزی بازسازی کرد.”

دکتر Tatiana Segura، استاد سابق مهندسی شیمی و بیوموکلئورید در UCLA، که اکنون استاد دانشگاه دانشگاه دوک است، به این نتیجه رسید که چنین رویکردی ممکن است روزی یک درمان جدید برای سکته مغزی باشد. کارمایکل و سگورا در این مطالعه همکاری کردند.

مغز ظرفیت محدودی برای بهبودی پس از سکته مغزی و سایر بیماری ها دارد. بر خلاف برخی از اندام های دیگر بدن مانند کبد یا پوست، مغز ارتباطات جدید، رگ های خونی یا ساختارهای بافت جدید را احیا نمی کند. بافتی که در مغز از سکته مغزی می میرد، جذب می شود، حفره ، رگ های خونی، نورون ها یا آکسون ها، فیبرهای نازک که از نورون ها تولید می شود جذب می شود.

برای اینکه ببینیم که آیا بافت سالم اطراف حفره ممکن است به جراحی سکته مغزی آسیب برساند، Segura یک ژل را برای تزریق حفره سکته مغزی که ضخیم شدن خواص بافت مغز را ایجاد می کند، تا دارویی برای رشد جدید به وجود آید.

این ژل با مولکول هایی که رشد رگ های خونی را تحریک می کنند و التهاب را مهار می کند، تزریق می شود، چرا که التهاب باعث بروز زخم ها می شود و مانع رشد دوباره بافت های عملکردی می شود.

پس از 16 هفته، حفره های سکته مغزی در موش ها شامل بافت های مغز بازسازی شده، از جمله شبکه های عصبی جدید و نتیجه ای که قبلا مشاهده نشده بود. موشها با نورون های جدید رفتار آنها بهبود می بخشید، هرچند مکانیزم دقیق مشخص نبود.

Segura گفت: “آکسون جدید در واقع می تواند کار کند. یا بافت جدید می تواند عملکرد بافت مغز آسیب دیده را بهبود بخشد.”

ژل در نهایت توسط بدن جذب می شود، و فقط بافت جدید را ترک می کند.

این تحقیق برای کشف بهبود سکته مغزی حاد یا دوره ای که بلافاصله پس از سکته مغزی در موش ها انجام می شود، یعنی پنج روز است؛ در انسان، این دو ماه است. بعد، Carmichael و Segura تعیین می کنند که آیا بافت مغزی می تواند در موش ها دوباره پس از آسیب سکته مغزی بازسازی شود. بیش از 6 میلیون آمریکایی با نتایج درازمدت سکته مغزی، که به عنوان سکته مغزی شناخته می شود، زندگی می کنند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: موش پس از سکته مغزی با ژل زیستی بازسازی می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3816

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *